anoniem Geplaatst: 19 mei 2005 Delen Geplaatst: 19 mei 2005 Hierbij even een mededeling en eigenlijk ook een vraag. Nadat ik mijn computer op orde had met windowsxp-pro geinstalleerd en alles erop en eraan (weken werk, je kent het wel), sloot mijn pc opeens niet meer af. Opnieuw opstarten ging ook niet meer. Dit terwijl het opstarten/afsluiten toch lang goed ging. Dus dan ga je denken of het aan de geinstalleerde software kan liggen, misschien draait er iets in het geugen dat windows niet kan afsluiten. Alle programma's dus met de hand afgesloten via taakbeheer en ook de bijbehorende services. Nog steeds geen resultaat. Ik dacht, laat ik even de services nakijken die draaien zonder dat je ze ziet in taakbeheer. Toen bleek er een services te draaien die geen beschrijving had en daardoor dus verdacht was. Nee, het was niet van een programma anders dan van microsoft maar van microsoft zelf. "WMDM PMSP Service". Deze was niet af te sluiten. Na googlen blijkt dat deze service van microsoft is en wordt gebruikt voor het 'Digital Rights Management' in windows voor o.a. de mediaplayer. Service uitgeschakeld en overnieuw opgestart en daarna bleek dat windows weer kon afsluiten en herstarten.... Wie heeft hetzelfde probleem gehad met deze service? Dat is waar ik benieuwd naar ben. Of bij wie blijft het systeem nog meer hangen na afsluiting? Ik hoop dat ik voor een aantal mensen dan dit probleem heb opgelost. Edit: Het bleek toch niet aan deze service te liggen maar aan een andere service genaamd 'Telephony'. Het bijbehorende dll-bestand 'tapisrv.dll' vervangen en nu wel resultaat. Kijken of het zo blijft anders een re-edit ;) /Edit Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen