Ga naar inhoud

windows xp<sp2 heeft ntfs file table sp2 verkracht.

Aanbevolen berichten

korte uitleg hd config: 120g hd in 3 partities: 5g en 2* 55g 200g hd in 2 partities: 2*100g ok dit is het probleem: na een format c: en reinstall windows xp zonder sp2 (i know, ik was te lui om een geslipstreamde cd te branden) is mijn 200g hd niet meer accesible hij wert nog perfect na een checkup met powermax. met part. magic is wel de onderverdeling in 2 delen te zien maar volgens het programma zijn er geen partities maar alleen unallocated space. (de onderverdeling is te zien omdat het niet een grijze balk met unallocated space is maar 2 stukken unallocated space met exact het formaat van de eerder genoemde partities) ik na grondig onderzoek erachter gekomen wat het probleem is: windows xp onderstoend pas vanf sp1 schijven boven de 137g(of daar in de buurt) omdat pas vanf sp1 een 48-bit LBA ondersteunt word. zie: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303013 gevolg: windows xp heeft dus mijn bestaand op 48-bit LBA gebaseerde filetables verkracht waardoor de data niet meer aanspreekbaar is ook na een install van sp2 ik heb met recoversoft een scan uitgevoerd en alle data die ik wil redden is nog intact aanwezig op de schijf. probleem alleen is dat recoversoft deze data alleen kan kopieren naar een andere fysieke schijf met een of meerdere FAT partities. en mijn 120g schijf heeft echt niet de ruimte hiervoor. en om nou 100g aan data ff op cd te zetten zodat ik ruimte vrij heb om de belangrijkste zooi te redden gat wel erg ver. vraag is dus of iemand een oplossing heeft voor dit probleem waarbij ik niet mijn andere schijf leeg moet maken. sniker
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...