Ga naar inhoud

formateren of toch niet?

Aanbevolen berichten

Wat ik me zo afvroeg. Is het normaal dat een pc na verloop van tijd geformateerd wordt? Hoe goed je je pc ook beveiligt, er sluipt altijd toch wat in of kan je hem echt 99% proper houden? Zelf heb ik drie partities, eentje van 15 gig voor XP en twee grote om te stockeren. Zo kan ik dus op de x-aantal maanden formateren maar ik was zeer benieuwd naar hoe de kenners dit doen. Zijn er ook mensen die hun pc intensief gebruiken x-aantal jaren zonder te formateren, wat is nu het ideale volgens jou? Input graag :D
Link naar reactie
Formateren doe ik eigenlijk nooit. Mijn data (o.a. mail, documenten en foto's) staat op een 2e partitie. Ik zet gewoon af en toe een (Ghost) image terug van de C: partitie met XP en alle programma's die ik nodig heb. Daarna XP wel even e.e.a. updaten. 8) Dit is een snelle methode, kost je hooguit 15 minuten... :wink: De image staat op mijn 2e (externe) hardeschijf, zo heb je geen onnodige ballast op je systeem.
Link naar reactie
Volgens mij is het redelijk normaal om je pc eens in de zoveel tijd te formatteren (behalve als je images gebruikt natuurlijk). Je computer raakt gewoon vervuild (virussen, spyware, dubieuze software). Zelf doe ik het om de 6-12 maanden, en dan werkt het beestje weer even heerlijk snel (ook niet te lang helaas...). Wat het ideale volgens mij is? Je computer gewoon niet gebruiken, raakt 'ie ook niet vervuild!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...