Ga naar inhoud

Dual boot --> 1 partitie 'pleitte'

Aanbevolen berichten

Hallo, Na installatie van XP pro, kan ik mijn home editie niet meer opstarted welke op een andere primaire schijf staat. Pro staat op een fat32 filesystem en Home nog steeds op de NTFS. Dit is mijn boot.ini: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Als ik het regeltje: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home-Edition" /noexecute=optin /fastdetect Toevoeg, krijg ik bij opstarten van deze versie een foutmelding, namelijk iets met ontbreken van autochk... Als ik de regel aanpas naar, door de achter extensies weg te laten blijft de zelfde foutmelding zich voordoen.. Via partition magic kan ik wel op de Home schijf komen, de boot.ini daar zegt dit: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn Iemand een suggestie? BVD
Link naar reactie
[quote:664626f78f="E-Razoor"]Na installatie van XP pro, kan ik mijn home editie niet meer opstarted welke op een andere primaire schijf staat. Toevoeg, krijg ik bij opstarten van deze versie een foutmelding, namelijk iets met ontbreken van autochk... [/quote:664626f78f] Bedoel je een andere primaire partitie op dezelfde harde schijf? Als je twee primaire partities hebt, kan/mag er maar 1 actief zijn. De andere primaire partitie moet dan verborgen (hidden) zijn. Daarvoor zou je bijvoorbeeld op de primaire partitie met die FAT32 partitie, Bootmagic kunnen installeren. Daarmee kan je dan Windows XP Pro en -Home starten
Link naar reactie
HDD1: primary NTFS --> home primary FAT32 --> Pro 1 van de 2 moet dus actief zijn als ik met betr. OS wil werken. Het kan niet gefixt worden door de standaard bootunit van windoos aan te passen? Met pqboot32 kan ik inderdaad wel naar de andere schijf switchen, dus de schijf is goed alleen is dr wat brak aan mn bootloader..
Link naar reactie
[quote:558cc1ccbe="E-Razoor"]Het kan niet gefixt worden door de standaard bootunit van windoos aan te passen? Met pqboot32 kan ik inderdaad wel naar de andere schijf switchen, dus de schijf is goed alleen is dr wat brak aan mn bootloader..[/quote:558cc1ccbe] De Windows XP bootloader is niet brak, maar kan geen Primaire partitie Actief maken en verbergen. Met pqboot32 kan het inderdaad ook. Maar met Bootmagic lijkt me eenvoudiger. Dan kun je bij het aanzetten/opstarten van de pc al Windows XP Pro of -Home selecteren. Het enige nadeel is dat je Bootmagic alleen op een FAT16/32 partitie kunt installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...