anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 ca 4 dagen geleden heb ik SP2 van XP Pro geinstalleerd Sinds gisterenavond crasht mij systeem continu; ik weet niet of er een relatie is met SP2 Ik krijg nu nadat de computer ca 5 minuten aanstaat het bekende blauwe scherm met de melding bad_pool_header Windows geeft aan dat ik naar de Alfa site moet gaan voor een update Op de alfa site krijg ik de melding dat ik de Microsoft Recovery Console moet gebruiken om de AFPAnsi.sys of de BXshield.sys te verwijderen Via de Windowsschijf kan ik de recovery console opstarten, maar zie niet hoe ik verder moet Op de windows site heb ik wel een uitgebreide beschrijving gehaald over de recovery console, maar ik zie niet hoe ik de genoemde driver uit \WinNT\system32\drivers kan verwijderen Wie kan mij helpen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1022046///bad%2Cpool%2Cheader%2Cxp Waarschijnlijk is er dus een driver, firmware of de virusscanner die niet overweg kan met SP2. Kijk dus ff voor updates. En schakel de virusscanner ff uit als je SP2 gaat installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 ik weet dat ik een nieuwe driver nodig heb, maar daarvoor moet ik eerst die file weg kunnen gooien en daarvoor heb ik die toegang tot recovery console nodig maar hoe start ik die op zodat ik die .sys kan weggooien, want dan zegt windows welk programma een probleem heeft Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 [quote:fe71561297="adelaar11"]ik weet dat ik een nieuwe driver nodig heb, maar daarvoor moet ik eerst die file weg kunnen gooien en daarvoor heb ik die toegang tot recovery console nodig maar hoe start ik die op zodat ik die .sys kan weggooien, want dan zegt windows welk programma een probleem heeft[/quote:fe71561297] Kan via de Windows XP CD. Je moet de computer laten starten vanaf die CD. Kies dan Repair, er opent zich dan een soort van dos-box. Daar kun je o.a. bestanden verwijderen. Ik weet niet of je beetje weg bent met DOS? In ieder geval met het commando "help", kun je alle bruikbare commando''s oproepen. Maar wat ik me afvraag kun je die driver niet gewoon verwijderen via veilige modus (F8 bij opstarten)? Is toch veel makkelijker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 ik zal het proberen of ik iets zie weet jij misschien hoe ik daar bij kom in de veilge mode: hoe kun je dan die file verwijderen via de dos box van de recovery console kom ik niet verder verder dek ik dat er sprake is van een virus of een spyware programma de site van spyhunter zegt dat dit programma vn gebruikt wordt door zgn keyloggers misschien weet jij of iemand anders nog wat?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Als eerste moet je ff bedenken wat je als laatst gedaan hebt toen je deze foutmelding kreeg. Was dat die SP2? Of een nieuwe driver geïnstalleerd? Daarna start je de veilige modes door tijdens de opstartprocedure op F8 te drukken. En kies dan veilige modes met netwerkmogelijkheden. Dan kom je in een afgeslankte Windows zonder geladen drivers. Nu kun je in het menu Software komen, om vanuit daar SP2 of die eventueele driver te verwijderen. Omdat je gekozen hebt voor veilige modes met netwerkmogelijkheden kun je eventueel voor je virusscanner de nieuwste definities binnenhalen om zo je computer te scannen op virussen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2005 nog even een paar vragen kan je zo maar sp2 verwijderen? geeft dat geen problemen mbt het verwijderen van de driver; hoe doe je dat dan ik kan natuurlijk welk software verwijderen, maar deze specifieke driver is volgens mij wat anders? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2005 [quote:6b5fc512f7="adelaar11"]nog even een paar vragen kan je zo maar sp2 verwijderen? geeft dat geen problemen mbt het verwijderen van de driver; hoe doe je dat dan ik kan natuurlijk welk software verwijderen, maar deze specifieke driver is volgens mij wat anders?[/quote:6b5fc512f7] SP2 raad ik zelf in wel aan om te behouden, het zorgt ervoor dat bekende lekken gedicht worden. Maar omdat het probleem is begonnen sinds de installatie van SP2 en een driver, zou ik ze ff tijdelijk deïnstalleren. Als het dan wel werkt dan weet je waar het probleem ligt. Anders probeer je het eerst door die driver te deïnstalleren. Wat voor driver is het trouwens? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2005 Kan ik SP2 zomaar deinstalleren; springt mijn computer dan niet op tilt Verder heb ik zoals je geadviseerd hebt de pc in veilge mode opgestart, ik kon toen mijn spyware programmas gewoon laten lopen IK heb ad aware en hitman pro laten lopen en die hebben heel veel verwijderd. de pc liep toen dus niet vast Vervolgens heb ik geprobeerd Symantec virus scan opnieuw te installeren, maar dat lukte niet omdat de installer niet werkt in de veilige methode Ik heb wel via internet de site van symantec bezocht en de virus detectie erover heen laten lopen. De scanner vond toen 243 virussen. Veelal allerlei dialer programmas, maar kon deze niet verwijderen (Ik had trouwens Symantec altijd bijgewerkt geinstalleerd gehad, maar kennelijk verkeerd ingesteld) Ik ga nu proberen om de pc opnieuw gewoon op te starten en mijn virusscanner binnen de 5 minuten te installeren en dan via veilige modus te laten scannen Wil je svp op mijn eerste vraag over sp2 verwijderen je reactie geven Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2005 Door het verwijderen van SP2 slaat je computer niet op tilt. Het is echter wel verstandig om het te installeren, en dus niet te deïnstalleren. Door SP2 is je computer beter beveiligd tegen kwaadwillende. Het dicht namelijk bepaalde lekken die bij kwaadwillende bekend zijn. SP2 zorgt ook voor programmaverbeteringen zoals nieuwere versies van Windows Media Player en Internet Explorer. Het aantal virussen wat die scanner gevonden heeft is trouwens enorm veel (en waarschijnlijk de reden waarom je Windows niet opstart). Zoveel zelfs dat ik vrees dat een nieuwe install het beste is in jouw situatie. Laat ons ff weten of het installeren van de virusscanner lukt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen