anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Delen Geplaatst: 27 april 2005 Als ik een link naar een website vanuit de internet explorer kopieer naar het bureaublad met een snelkoppeling, dan kan ik de website niet direct vanuit de snelkoppeling benaderen. Ik krijg een foutboodschap "Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via MapOpties van het configuratiescherm. [OK] Ik heb dit gedaan en parms vergeleken met andere pc's. Het probleem blijft bestaan. Ik wil vanaf buroblad gewoon in een keer bv kunnen aanklikken de snelkoppeling naar: http://www.computertotaal.nl Deze koppeling en elke andere naar een externe website werkt niet. Een snelkoppeling naar een programma op de pc werkt wel. <P4 3.4 GHz 550 HT> <windowsXPSP2> Bedankt voor uw reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 En werkt het wel als je de snelkoppeling gewoon handmatig maakt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 [quote:bbbd29b4ed="DoeHetZelf"]Als ik een link naar een website vanuit de internet explorer kopieer naar het bureaublad met een snelkoppeling, dan kan ik de website niet direct vanuit de snelkoppeling benaderen. Ik krijg een foutboodschap "Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via MapOpties van het configuratiescherm. [OK] Ik heb dit gedaan en parms vergeleken met andere pc's. Het probleem blijft bestaan. Ik wil vanaf buroblad gewoon in een keer bv kunnen aanklikken de snelkoppeling naar: http://www.computertotaal.nl Deze koppeling en elke andere naar een externe website werkt niet. Een snelkoppeling naar een programma op de pc werkt wel. Tips of oplossingen ? PC PIV 3.4 GHz Medion MD8383 windowsXPSP2 Bedankt.[/quote:bbbd29b4ed] Hoi, Deze snelkoppeling kun je zelf maken, Doe op het buroblad rechtermuisknop, dan nieuw en kies voor snelkoppeling, voer daar www.computertotaal.nl in en klik op next en geef die snelkoppeling een naam je kunt daar ook nog kiezen voor een andere pictogram en klik voltooien, en klaar is kees. ik hoop dat je dit bedoeld succes.gr Hans Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2005 Dit bedoel ik. Dit zou moeten werken maar het werkt niet, zoals het zou moeten werken. Het probleem wat optreedt als je dit doet is door mij beschreven in de start van dit topic. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2005 Als je in de verkenner kiest : Extra, Mapopties, Bestandstypen, klik dan op Internet-snelkoppeling, geavanceerd. Bij mij staan de acties : open, print en printto genoemd. Als je op "open" klikt en dan op bewerken staat er als toepassing : rundll32.exe shdocvw.dll,OpenURL %l Ontbreekt open bij jou of klopt de toepassing niet, maak dan deze met "nieuw" of "edit" deze. Succes ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2005 Bedankt voor je reactie met voorbeeld. Deze parameters staan vermeld. Ook de routines rundll32.exe en shdocvw.dll zijn op systeem aanwezig. Zou het iets met beheersrechten te maken kunnen hebben of met de registratie server van windowsXP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2005 DoeHetZelf, graag gedaan ! Blijft echter een irritant probleem. :evil: Als ik een snelkoppeling op bureaublad maak en kijk naar de eigenschappen, dan zie ik : Tab Algemeen http---www.computertotaal.nl Bestandstype: Internet-snelkoppeling Beschrijving : http---www.computertotaal.nl Locatie : C:\Documents and Settings\Naam\Bureaublad Grootte : 56 bytes (56 bytes) Grootte op schijf : 4,00 kB (4.096 bytes) Gemaakt op en gewijzigd op en laatst geopend : Vandaag 30 april 2005, 19:43:53 Kenmerken : Alleen-lezen en verborgen niet aangevinkt. Tab Webdocument http---www.computertotaal.nl URL:http://www.computertotaal.nl/ Sneltoets : geen Aantal bezoeken: onbekend. Deze pagina.... niet aangevinkt. Ik meen dat je dit al vergeleken hebt, maar toch nog even mijn gegevens want ik gebruik Firefox, en dat staat ook in de icoon v/d snelkoppeling. Succes ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Bedankt voor je reactie met aanvullende gegevens uit je configuratie. Ik heb de gegevens vergeleken en het verhaal aan deze kant ziet er hetzelfde uit. Ik heb de installatie cd gebruikt om alles opnieuw te installeren (een mens moet wat), en het probleem is exact hetzelfde. Ik heb hiermee de invloed van firewall, spam, antivirus en nog meer software kunnen elimineren. Daar schijnt het dus niet aan te leggen. WindowsXP HomeSP2 met laatste updates PC PentiumIV 3,4 GHz 250GB 512MB FSB 800MHz Als iemand nog tips of suggesties om te proberen heeft graag. Heeft het C!T team misschien een suggestie ? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 [quote:5015f69a98="didorno"]Als je in de verkenner kiest : Extra, Mapopties, Bestandstypen, klik dan op Internet-snelkoppeling, geavanceerd. Bij mij staan de acties : open, print en printto genoemd. Als je op "open" klikt en dan op bewerken staat er als toepassing : rundll32.exe shdocvw.dll,OpenURL %l Ontbreekt open bij jou of klopt de toepassing niet, maak dan deze met "nieuw" of "edit" deze. Succes ![/quote:5015f69a98] Bij mij staat "DDE" aangevinkt, bij "Application" de waarde "shdocvw" en bij "Topic" staat "System". Probeer deze ook eens. Hoop dat het werkt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Bedankt voor de reactie. Ook deze opties heb ik aangevinkt en verwijderd. Het probleem blijft bestaan.... :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2005 Heeft iemand nog suggesties aangaande dit onderwerp. Ik heb het systeem met een recovery CD volledig opnieuw geinstalleerd en ook nu kan ik geen website openen op internet direct van het bureaublad. Met de internet explorer gaat het wel. Vanaf het bureaublad naar programma's op de pc is ook geen probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2005 1. Er was software voor een provider voorgeinstalleerd. Die moet worden verwijderd via Configuratiescherm en dan Software. (dit was dus al eerder gebeurd). 2. Internet Explorer opstarten en via Extra, Internetopties aanvinken: Controleren of Internet Explorer de standaard browser is. Daarna zijn de snelkoppelingen op het bureaublad te maken. Opmerking: Het kan nodig zijn om voor Internet de Beveiliging op Normaal te zetten en de Standaard instellingen te kiezen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen