Ga naar inhoud

kan ik twee of meerdere programmas op één groot scherm laten zien in windows 8?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vond het volgende op de website van Microsoft. Heb je hier wat aan? Iedereen die ik ken die een tweede beeldscherm heeft geprobeerd, kan zich niet voorstellen ooit nog terug te gaan naar slechts één beeldscherm. Sommige mensen vinden het extravagant om voor één computer meerdere beeldschermen te kopen, maar als je niet op de hoogte bent van de prijzen van platte beeldschermen zul je verrast zijn over de lage prijs. Mijn vrouw wilde niet dat ik een tweede beeldscherm voor haar zou kopen, tot ze hoorde dat het toevoegen van een tweede platte beeldscherm van 22 inch aan haar nieuwe computer minder dan 200 euro zou kosten. Toen dacht ze dat ze een tweede beeldscherm nauwelijks zou gebruiken. Ik vond dat ze het eens moest proberen. Nu zie ik haar altijd beide beeldschermen gebruiken. Op het ene scherm houdt ze haar e-mail in de gaten terwijl ze op het andere scherm aan een document werkt of een website bekijkt. Als schrijver heb ik vaak twee documenten open op verschillende beeldschermen. Ik kan dan tekst tussen de documenten kopiëren of op een beeldscherm een website lezen terwijl ik op het andere scherm schrijf. Ik ben hier zo aan gewend dat ik alleen maar langzamer werk als ik een computer met slechts één beeldscherm gebruik. Hoe je twee beeldschermen gebruikt, hangt af van wat je met je computer doet en hoe je graag werkt. Hier bij Microsoft zie ik mensen vaak hun e-mail bekijken op het ene beeldscherm, terwijl ze op het andere hun documenten of bestanden bewerken. Ook zie ik dat veel programmeurs het ene breedbeeldscherm verticaal draaien zodat ze zoveel mogelijk code kunnen zien zonder te hoeven scrollen. Het andere beeldscherm staat dan gewoon horizontaal en laat hun e-mail en andere programma's zien. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt. Hier volgens enkele manieren waarop je twee beeldschermen kunt gebruiken: Bekijk op elk beeldscherm een ander document of spreadsheet. Raadpleeg op het ene een bestand terwijl je op het andere werkt en sleep je gegevens tussen beide beeldschermen heen en weer. Zoek op het ene beeldscherm naar informatie in een webbrowser en typ op het andere scherm een e-mailbericht of document. Bewerk foto's of video's op het ene beeldscherm en bekijk de map met foto's of videoclips op het andere. Sommige programma's zijn zo ontworpen dat de menu's eventueel op een tweede beeldschermen kunnen doorlopen. Dit zijn vooral programma's met veel opties en besturingselementen die eenvoudiger te gebruiken zijn als er meer schermruimte is, zoals software voor het bewerken van foto's of video's. Met sommige fotoprogramma's kun je bijvoorbeeld de bewerkingsopties op het ene beeldscherm weergeven terwijl je op het andere scherm de foto op volledige schermgrootte ziet.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...