anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Delen Geplaatst: 17 april 2005 Ik heb flinke problemen met XPpro. CHKDSK heeft 5 beschadigde clusters gevonden en gerepareerd. Nu werkt mijn outlook weer. Helaas is nog niet alles opgelost... Ik heb in 1 of ander logboek gelezen dat mijn hardwareprofiel is verwijdert... Via systeem hardwareprofiel heb ik gezien dat er 1 standaard profiel is. Hoe kan ik een nieuw profiel aan maken? Als ik bij apparaatbeheer kijk dan vindt hij niets! Printer, camera, geluid, scanner, ect werkt dus niet. Dit is misschien te wijten aan Windows Management Instrumentation software die ontbreek of verplaatst is? WMI service"\\.\root\cimv2' Ik heb op internet gezocht naar WMI maar daar wordt ik niets wijzer van omdat ik duidelijk er niet genoeg van weet... Ik dacht dat ik wat kon oplossen door een Windows update te doen, helaas dan krijg ik de volgende fout melding: 0x800A0005 Ook dit heb ik op het net opgezocht maar dat is ook te moeilijk voor mij... Klopt het volgende (wat ik denk) ? Eerst moet ik WMI software werkend krijgen. Dan werkt apparaatbeheer. Dat heb ik nl. nodig om een nieuw hardware profiel aan te maken. Of zit ik er (weer) naast? Evt. kan ik HijackThis log posten. Wat een toestand!!! Als alles weer werkt zou je mij eens uit moeten leggen hoe ik een goede backup kan maken. Alvast bedankt voor je reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2005 Je kunt beter overnieuw beginnen. Dus nieuwe install. En sterker nog denk dat je beter je HD ff moet low level formateren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2005 Je zegt dat je flinke problemen hebt met XPPro; ik geloof eerder dat je flinke problemen hebt met je HDD. Tussen haakjes heb je een chkdsk f (fix) of een chkdsk r (repair) gedaan ?. De juiste spaties en backslash weet ik niet meer voor dit commando. Er is wel een verschil tussen een repair en een fix. Laat eens een tooltje zoals "Spinrate 6.0 for NTFS" los op je HDD vooraleer te formatteren, en daarna nog eens voor alle veiligheid > opgelet > duurt wel een eeuwigheid. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen