anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Sinds een paar dagen is mijn systeem (amd 1800+, windows XP SP2, 512 MB ram) niet meer vooruit te branden als ik meerdere programma's tegelijk open. dat dit voorheen geen probleem gaf maag duidelijk zijn. Ik probeer duidelijk te krijgen of hier sprake is een softwarematig probleem of hardwarematig. wie kan me adviseren? ik merk het al bij het opstarten van windows. dat gaat veel trager dan normaal. als ik bijvoorbeeld I-tunes samen met firefox op heb staan heb ik regelamtig last van haperingen in het geluid. op die momenten schiet de processorcapaciteit naar 100%. I om uit te sluiten dat het hiet niet aangelegen kan hebben, heb ik meerdere malen systeemherstel uitgevoerd. geen suk6. ik heb de progs verwijderd en alleen ff opnieuw geinstalleerd. ik heb gescand op virussen en spyware. helemaal schoon. ik heb gedefragmenteerd en ben goed bij met al mijn updates. dit levert geen verbetering op. ik ben overigens iemand die voorzichtig met het installeren van nieuwe software en maak meestal een herstelpunt aan als ik iets installeer. helaas is mijn laaste image van mijn c-schijf een paar maanden oud. daarom wil ik die het liefst nog niet terugzetten. Ik wel eerst zeker weten dat het wel een softwarematig probleem is. kan het bijv aan mijn geheugenkaarten liggen? hoe kom ik hier uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Je zou om te beginnen eens moeten kijken welk proces zoveel processortijd in beslag neemt. Wordt je harddisk veel aangesproken ? in dat geval lijkt het erop dat je een geheugenprobleem zou kunnen hebben of dat er een proces heel erg druk bezig blijft (zie weer eerste punt) Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 qute: "Je zou om te beginnen eens moeten kijken welk proces zoveel processortijd in beslag neemt" het zijn vooral firefox en I-tunes die veel processortijd in beslag nemen. maar dat lijkt me ook logisch omdat de progs zijn die zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 sorry 2 maal bijna hetzelfde antwoord. er ging bij de eerste beantwoording blijkbaar iets mis quote: "Je zou om te beginnen eens moeten kijken welk proces zoveel processortijd in beslag neemt" het zijn vooral firefox en I-tunes die veel processortijd in beslag nemen. maar dat lijkt me ook logisch omdat de progs zijn die actief zijn. open ik er dan bijvoorbeel nero bij. of open ik een map of start ik word op dan wordt het allemaal te veel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Dit lijkt heel veel op een probleem wat ik zelf een keer heb ervaren. Met welke programma's heb je op spyware gescant. Als je alleen met adaware heb gescant raad ik je aan ook met spybot search and destroy te scannen. Die vind namelijk wel eens iets wat adaware niet vind. zo te vinden via google.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 ik zal het eens proberen. bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 [quote:1b8a2e5936="wildside"]Dit lijkt heel veel op een probleem wat ik zelf een keer heb ervaren. Met welke programma's heb je op spyware gescant. Als je alleen met adaware heb gescant raad ik je aan ook met spybot search and destroy te scannen. Die vind namelijk wel eens iets wat adaware niet vind. zo te vinden via google.nl[/quote:1b8a2e5936] Hier staan ze allemaal http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=115358&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen