Ga naar inhoud

drivers van de pc halen voor nieuwe install..


Aanbevolen berichten

Hallo ik schoon vaak computers op van familie en vrienden, nu komt het heel vaak voor dat ik dus een nieuwe install doe. Wat is dan vaak het probleem men heeft de driver diskette's of cd's niet meer. Dit duurt dan vaak best lang om al die drivers van het net te halen. Nu mijn vraag bestaat er ook een programma die van het nog draaiende systeem de drivers van bv de videokaart of geluidskaart van de HD afhaald zodat ik die op kan slaan en kan gebruiken voor de nieuwe installatie. Na het formateren dus.. bvd JK
Link naar reactie
[quote:5a8e8c714d="Jkikkert"]Dank je Dank je... Jullie hebben gelijk google is het beste zoek programma je moet alleen vaak weten hoe je goed kunt zoeken. Ik heb het programma my drivers gedownload en die doet precies wat ik wil... nogmaals bedankt!! :D JK[/quote:5a8e8c714d] En wat als ge niet meer in windows geraakt? en je moet een clean install doen, met welk programma moet je dan je drivers vinden?
Link naar reactie
Het kan ook met http://www.shareup.com/WinDriver-Ghost-download-671.html En daarmee kan je ze in een zelfgekozen map plaatsen. Je hd wordt gescand en de drivers worden in een directory naar keuze overgebracht. Er wordt voor elke driver een subdirectory aangemaakt. Zal ook wel met dat andere progje zo zijn zeker?
Link naar reactie
Als ik windows 98 of ME opnieuw installeer dan bewaar ik van de oude installatie de verborgen map INF en de system map. Als éénmaal de nieuw installatie is voltooid dan laat ik de hardware Wizzard eerst in INF kijken en als hij niets vind dan in SYSTEM. Meestal lukt het en hoef ik niet stad en land af te zoeken om het systeem weer aan de praat te krijgen. Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:418990291f="Passer"]Het kan ook met http://www.shareup.com/WinDriver-Ghost-download-671.html En daarmee kan je ze in een zelfgekozen map plaatsen. Je hd wordt gescand en de drivers worden in een directory naar keuze overgebracht. Er wordt voor elke driver een subdirectory aangemaakt. Zal ook wel met dat andere progje zo zijn zeker?[/quote:418990291f] Ja is met het programma My Driver ook zo. Je kiest een map en hij maakt per driver een submapje aan werkt echt super scheelt heel veel tijd als iemand z'n schijfjes weer eens niet heeft.. Met een clean install moet je denk ik gewoon op het desbetreffende stukje hardware kijken naar enig aanknopingspunt zoeken en dan googelen.. Duurt lekker lang.. nogmaals bedankt.. JK
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...