Ga naar inhoud

hoe kom ik van deze melding af?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb elke dag als ik de computer weer van de stand-by modus gaat de volgende melding: [i:12274dc497]Windows Bestandsdeling[/i:12274dc497] [i:12274dc497]Enkele bestanden die voor de goede werking van Windows nodig zijn, zijn vervangen door niet-herkende versies. De oorspronkelijke versie van deze bestanden moeten worden teruggezet om systeemstabiliteit te behouden.[/i:12274dc497] [i:12274dc497]Plaats nu Cd-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 2[/i:12274dc497] En dan kun je kiezen uit "Opnieuw" , "Meer informatie" en "Annuleren". Hoe kom ik ervan af, want op voor deze computer heb ik geen Cd-rom van WinXP Home met Sp2 maar een aparte Cd met SP2 maar die herkent hij niet. Ook niet een andere installatie- cd van Windows XP. De computer is zo ingesteld dat er een partitie op de HD is ingesteld voor systeemherstel. Wie helpt me ervan af?
Link naar reactie
Als het probleem blijft terugkomen kun je XP maar beter zijn zin geven. Je kunt dan een Windows CD slipstreamen, d.w.z. de originele CD combineren met SP2 en eventuele eigen drivers etc. Op deze link kun je het progje Autostreamer downloaden die je door het proces loodst voor het maken van zo'n Cd. http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562 Met die CD zou je dan in enen je XP moeten kunnen fixen.
Link naar reactie
[quote:5092094fa7]Als het probleem blijft terugkomen kun je XP maar beter zijn zin geven. Je kunt dan een Windows CD slipstreamen, d.w.z. de originele CD combineren met SP2 en eventuele eigen drivers etc. [/quote:5092094fa7] Dit is juist het probleem, heb niet de installatie-cd van Windows XP maar Compaq heeft een zogenaamde partitie op de computer gemaakt voor het systeemherstel van de computer. Verder is er niks mogelijk! Maar bij een ander computer zit nog wel een orginele Windows XP-cd, kan ik die gebruiken met een cd van SP2? Of hoe los ik het anders op?
Link naar reactie
Kan niets garanderen, maar ik heb een paar keer met een niet bij mijn apparaat behorende XP CD (dus ander registratienummer) reparaties kunnen uitvoeren. Dus Windows controleert niet bij elke handeling of je de originele CD wel hebt. Het is zeker het proberen waard. Het kost wat tijd en een paar duppies voor de CD, maar niet geschoten is altijd mis! Zie niet zo snel andere oplossingen, want de foutboodschap m.b.t. bestandsindeling is nogal een zware! Dat lijkt mij niet zomaar met wat intellingen wijzigen binnen Windows te fixen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...