anoniem Geplaatst: 19 februari 2005 Delen Geplaatst: 19 februari 2005 M'n PC is gecrasht. Daarna dacht ik slim te zijn door een nieuwe harde schijf in te bouwen en daar een nieuw systeem op te zetten. Vervolgens de oude schijf erbij en overtanken van de goede (vooral m'n mail) gegevens. Nu blijkt dat niet te lukken, ik had namelijk meerdere gebruikers aangemaakt (in de Documents and Settings directory zichtbaar). Enkele gebruikersmappen zijn niet toegankelijk, waaronder die van mezelf, melding: "toegang geweigerd". Het advies van de lokale computerwinkel was: "ga naar veilige modus en log in als administrator, pas de machtigingen van die map en de submappen aan". Dat heb ik geprobeerd, maar ik kan niet de hele tree die onder de gebruikersnaam hangt vrijmaken. Dit terwijl dat bij andere gebruikers wel helemaal zichtbaar is. Mijn vraag is dus, hoe kom ik bij mijn instellingen en gegevens in mijn oude Documents and Settings map. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2005 Aangezien de computerwinkel aanraadt naar veilige modus te gaan, neem ik aan dat je Windows XP Home Edition hebt. Ga dan naar mijn documenten, eigenschappen, beveiliging, geavanceerd, eigenaar, en dan kun je het herstellen. zie [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q308421[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2005 Dank je voor de tip, het is opgelost dankzij dit Microsoft document. Overigens heb ik XP Pro, maar moest ik wel als administrator inloggen in veilige modus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2005 Mooi dat het is opgelost! Maar als je XP Pro hebt, kun je bij mapopties (configuratiescherm) de optie "[b:02ce86d2d7]use simple file sharing (Recommended)[/b:02ce86d2d7]" uitvinken. Dan komt er bij eigenschappen het tabblad security te staan, vervolgens kun je het weer aanvinken. Zo hoef je niet in veilige modus op te starten... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen