Ga naar inhoud

Mail op netwerk HD en virus:

anoniem

Aanbevolen berichten

Voorbeeld: Ik krijg een mail met een virus. ik doe niets met die mail ik laat hem gewoon in m'n outlook staan. Dan kopieer ik C:\Documents and Settings\#####\Local Settings\Application Data\Identities\{91D3C799-8A52-4ACF-A181-EE22296439D6}\Microsoft\Outlook Express\Postvak_IN.dbx (waar dus de mail in staat opgeslagen) naar m'n home map op de server (win2000 server in dit geval) Dan kan het virus toch niet uit postvak_in.dbx "ontsnappen" en zich op de server nestellen??? Dat is het zelfde als ik een virus inpakt met winrar en dan dat rar filetje op de server zet... zolang de server dat rar bestandje niet zal openen of uitpakken kan het virus toch niets doen???
Link naar reactie
Ik zou er als ik jou was niet mee stunten. Gebruik een goede AV die je netwerk kan scannen. Niet alleen de server loopt gevaar, maar de rest van je netwerk ook. Ik gebruik zelf NOD32, die zal goed voldoen. Als ik een virus-mail binnen krijg dan word ie meteen door mij verwijderd, of in quarantien gezet. Want als het fout gaat is het een echt tranendal, en voorkomen is beter dan genezen.
Link naar reactie
Het punt is dus: We willen onze PC's gaan uitrusten met zgn reborn kaartjes (www.reborn.nl) Dat beteken dat na elke reboot de PC weer in z'n orginele toestand terug komt en alle eerder gemaakte wijzigingen en opgeslagen data verloren gaat. Omdat alle users hun bestanden al op de server wegzetten zou het dus ook handig zijn als hun mail daarop word opgeslagen.. anders ben je na een reboot weer je mail kwijt. Uiteraard hebben we een goeie AV op de server die zichzelf elke dag update... 2 anti spyware progjes en uiteraard een goeie firewall... ook de clients zijn goed beveiligd het lijkt mij dat wat ik wil geen kwaad kan..
Link naar reactie
ok misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Omdat we reborn willen gebruiken kan de mail die je via outlook binnen haalt niet op je Hardeschijf worden opgeslagen dus wil ik dat outlook zijn database en z'n gedownloade mails op onze server wegzet en niet op de hardeschijf (want die is na een reboot weer schoon). Nu was dus mijn vraag: Mocht er een keer een virus in je mail zitten maar je heb het zelf nog niet door, kan het dan kwaad op de server. Kan dat virus zichzelf uit de mail database halen en op de server schade aanrichten (voor het geval je AV nog niet uptodate is). Dat voorbeeld met het virus inpakken was om te illustreren dat een virus wat ingepakt zit, zichzelf niet kan uitpakken. m.a.w. als er een virus in je mail database zou zitten, kan het zichzelf toch niet uit die database halen???????
Link naar reactie
[quote:829b03996c="THe FLy ZoNe"]Nu was dus mijn vraag: Mocht er een keer een virus in je mail zitten maar je heb het zelf nog niet door, kan het dan kwaad op de server. Kan dat virus zichzelf uit de mail database halen en op de server schade aanrichten (voor het geval je AV nog niet uptodate is).[/quote:829b03996c]Nee, kan geen kwaad. Kijk bv naar ISPs. Die slaan jouw emails ook op totdat je ze ophaalt. Totdat je de email of de bijlage opent, is het gewoon data. Je zult echter wel een virusscanner moeten draaien op de client PCs. Die vangt immers af als de email (of een attachement) wordt geopend en zal dus beschermen tegen de activatie van het virus. De scanner op de server zal dit niet doen (tenzij je via je mail-client op de server (bv outlook express) emails opent).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...