Ga naar inhoud

installatie problemen packard-bell met win xp pro

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele mooie packard-bell i-media pc, p4 3Ghz met een mooie 200 GB sata hd. Nou het probleem, bij het installeren van win xp pro gaat in het begin alles goed, opstarten van cd en daarna bestanden kopieren naar de hd, maar dan als de pc opnieuw word opgestart en hij dus eigenlijk verder zou moeten gaan krijg ik alleen een melding 'fout tijdens laden van besturingssysteem' en dan helemaal nix meer hij gaat dus niet verder met installeren. Ik heb geloof ik zo onderhand wel alle bios instellingen geprobeerd maar dat helpt dus niet. Iemand misschien sugesties, alvast bedankt.
Link naar reactie
Ze zouden op je moerbord CD moeten staan. Daarvandaan moet je ze op een diskette zetten en die moet in je drive. Hoe die diskette precies gemaakt wordt hangt van je mobo af. Ik heb zelf een paar keer met een Asus mobo gewerkt en daar staat op de CD een utility genaamd "makedisk.exe" op, die de betreffende diskette keurig maakt. Even bladeren op de CD dus. Na het booten van de XP-CD krijg je een vraag om drivers van anderen te installeren en daarvoor moet je op F6 drukken. Die diskette laat je vervolgens zitten, hij wordt later in de installatie ook nog een keer gebruikt.
Link naar reactie
Juist ja, fijn is alleen dat je bij van die mooie merk computers dus helemaal nix erbij krijgt alleen zo'n stom recover cd'tje waar dus xp home opstaat enzo, en ook dat het model moederbord 'Gigabyte GA-8I915 PM' dus helemaal niet op de site van gigabyte te vinden is. Ik ga nu maar even wat proberen met een vergelijkbaar model maar daar kan ik dus alleen de 'INF driver' van intel vinden 'intel 915p chipset' waar dan volgens mij de sata drivers in moeten zitten. Maar als je echt de drivers nodig heb waarom kan hij dan wel na het opstarten van de cd de installatie bestanden naar de hd kopieeren? Op de site van packard bell kom ik in ieder geval niets verder dan alleen de specificatie van wat er allemaal in zit (ik haat merk computers)!!!
Link naar reactie
[quote:6f8d25be68="mafketel2478"]Ik denk dat het toch niet iets met drivers te maken heeft want ik kan met de recovery console van de xp cd wel gewoon op de schijf komen en zie alle installatie bestanden staan. Ik zit ondertussen meer aan de bootsector te denken maar tot nog toe geen succes.[/quote:6f8d25be68] in de recovery staan de sata drivers er al. Hoe heb je verder geinstalleerd, heb je de schijf vooraf schoon gemaakt ? ps. dacht dat PB zijn hardware modificeerd, je hebt niet een gewone kloon zoals jezelf aangeeft. Onder bijv win9x dacht ik dat je niet eens gewoon een format c: kon geven. Zou ook daarmee te maken kunnen hebben. andere vraag : heb je xp Pro gekocht om je PB opnieuw te installeren, is dat niet overdone ?
Link naar reactie
[quote:aaf2ed430e="Bosje"][quote:aaf2ed430e="mafketel2478"]Ik denk dat het toch niet iets met drivers te maken heeft want ik kan met de recovery console van de xp cd wel gewoon op de schijf komen en zie alle installatie bestanden staan. Ik zit ondertussen meer aan de bootsector te denken maar tot nog toe geen succes.[/quote:aaf2ed430e] in de recovery staan de sata drivers er al. Hoe heb je verder geinstalleerd, heb je de schijf vooraf schoon gemaakt ? ps. dacht dat PB zijn hardware modificeerd, je hebt niet een gewone kloon zoals jezelf aangeeft. Onder bijv win9x dacht ik dat je niet eens gewoon een format c: kon geven. Zou ook daarmee te maken kunnen hebben. andere vraag : heb je xp Pro gekocht om je PB opnieuw te installeren, is dat niet overdone ?[/quote:aaf2ed430e] Ge moet anders eens kijken in uwen handleiding. Ik weet dat de pc's van den aldi(medion) dat ge daar in uwen dos "retten.exe" moet ingeven, en datem begint met de pc helemaal opnieuw te isntaleren alsook de software die er opstond. Mss dat ge in diene handleiding wat meer uitleg zult vinden
Link naar reactie
Nou na ontiegelijk veel geprobeert te hebben en nog veel meer gelezen ben ik er dan eindelijk uit. In de bios LBA mode aanzetten i.p.v. CHS, een kind kan de was doen, je moet het alleen even weten. Ik heb trouwens XP pro gekocht omdat : a. De pc in een netwerk van 7 computers moet gaan opererenen dit met xp pro nou eenmaal beter werkt (vind ik ). b. Ik niet al die standard software (lees: troep) die op de recover cd staat op mijn pc wil hebben. in ieder geval bedankt allemaal....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...