anoniem Geplaatst: 1 februari 2005 Delen Geplaatst: 1 februari 2005 Ik heb Win XP Pro met SP2, en irriteer me aan de opstartprocedure. Na aankomst op de desktop wordt tot 2 keer toe gekeken of zich een diskette in de A: drive bevindt. Vervolgens worden alle icons en achtergrondservices geladen. Ik gebruikt amper nog diskettes, en als het al het geval is kijk ik zelf wel wat er op staat. :wink: Hoe is dit uit te schakelen? Andere potentiële veroorzaker kan Norton SW 2005 zijn? Verder starten alleen Messenger, mijn netwerkverbinding, ad-watch en keyboard/muissoftware bij de boot op. En natuurlijk alle windows-services. :roll: EDIT: En antivirus natuurlijk... Wie heeft er een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2005 ik dacht rechter muis klik op de A drive en dan uitzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 Recente documenten wissen. In de registry verwijzijngen naar [b:2ec4d03eb5]A:[/b:2ec4d03eb5] verwijderen (voorzichtig, een ongeluk zit in een klein hoekje). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 Zal het morgenavond eens proberen... Maar er zit niet ergens een optie in Windows die zegt: mount diskdrive at boot? (o.i.d.)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 In je BIOS uitzetten dat hij als eerste moet kijken naar je A drive bij het opstarten. Opstart sequence geloof ik heet dat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 [quote:a55185ae6c="tomvdlee"]In je BIOS uitzetten dat hij als eerste moet kijken naar je A drive bij het opstarten. Opstart sequence geloof ik heet dat.[/quote:a55185ae6c] Nee, het betreft niet de bootsequence (deze staat op C: only), maar het moment dat de windows-desktop geladen wordt. Dus na dat zwarte scherm met die blauwe of groene blokjes, en het windows xp logo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 Is je virusscanner die het diskette station controleert, bij McAfee kun je dit uitschakelen, weet het niet voor andere virusscanners. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 [quote:971d91fbec="Eddy X"]Is je virusscanner die het diskette station controleert, bij McAfee kun je dit uitschakelen, weet het niet voor andere virusscanners.[/quote:971d91fbec] geld ook voor Norton, kan je uitzetten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 Zal het eens uitproberen, ook of dit allebei de 'mounts' zijn, of slechts 1 van de 2. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Norton nagekeken, die checkt A: niet (meer) bij het opstarten. Recente documenten gewist, en het register nagekeken voor verwijzingen naar A:. Dit was er slechts één, en het betrof (voor zover ik kon zien) een sleutel waarin alle mogelijke driveletters waren opgenomen. Leek me een nodige sleutel om toegang te kunnen krijgen tot A: Nog altijd wordt de A:-drive 2 maal aangesproken. Ik wil ook niet de A:-drive permanent uitschakelen, maar alleen het mounten bij het laden van de desktop (boot). Hij doet dit 2 maal, en duurt iets van 4 resp. 8 seconden. Op het moment dat de drive ratelt, lijkt er verder geen enkele activiteit te zijn, dus het vertraagt het opstarten met +/- 12sec. Nog meer opties waar ik het zou kunnen vinden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 hmm lijkt erop dat een programma wil starten tijdens de opstartprocedure mischien ff een hijackthislog make en kijke wat er allemaal gebeurt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Komt eraan, maar dat zal wel na de carnaval worden... :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen