Ga naar inhoud

Zoeken naar diskettes bij boot

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb Win XP Pro met SP2, en irriteer me aan de opstartprocedure. Na aankomst op de desktop wordt tot 2 keer toe gekeken of zich een diskette in de A: drive bevindt. Vervolgens worden alle icons en achtergrondservices geladen. Ik gebruikt amper nog diskettes, en als het al het geval is kijk ik zelf wel wat er op staat. :wink: Hoe is dit uit te schakelen? Andere potentiële veroorzaker kan Norton SW 2005 zijn? Verder starten alleen Messenger, mijn netwerkverbinding, ad-watch en keyboard/muissoftware bij de boot op. En natuurlijk alle windows-services. :roll: EDIT: En antivirus natuurlijk... Wie heeft er een idee?
Link naar reactie
[quote:a55185ae6c="tomvdlee"]In je BIOS uitzetten dat hij als eerste moet kijken naar je A drive bij het opstarten. Opstart sequence geloof ik heet dat.[/quote:a55185ae6c] Nee, het betreft niet de bootsequence (deze staat op C: only), maar het moment dat de windows-desktop geladen wordt. Dus na dat zwarte scherm met die blauwe of groene blokjes, en het windows xp logo...
Link naar reactie
Norton nagekeken, die checkt A: niet (meer) bij het opstarten. Recente documenten gewist, en het register nagekeken voor verwijzingen naar A:. Dit was er slechts één, en het betrof (voor zover ik kon zien) een sleutel waarin alle mogelijke driveletters waren opgenomen. Leek me een nodige sleutel om toegang te kunnen krijgen tot A: Nog altijd wordt de A:-drive 2 maal aangesproken. Ik wil ook niet de A:-drive permanent uitschakelen, maar alleen het mounten bij het laden van de desktop (boot). Hij doet dit 2 maal, en duurt iets van 4 resp. 8 seconden. Op het moment dat de drive ratelt, lijkt er verder geen enkele activiteit te zijn, dus het vertraagt het opstarten met +/- 12sec. Nog meer opties waar ik het zou kunnen vinden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...