anoniem Geplaatst: 27 januari 2005 Delen Geplaatst: 27 januari 2005 Heb mijn laptop moeten formateren. Het programma rekenmachine kan ik via start - programma´s - buroaccessoires e.a. niet meer vinden. Ook met de functie zoeken lukt dat niet. Wie weet de weg? en bij voorbaat dank. Arthur Karl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2005 Als ie echt weg is kun je altijd nog d.m.v. de "windows onderdelen toevoegen" , te vinden onder "software" in het "configuratiescherm", bij bureau accesoires, de onderdelen selecteren, waar ook je rekenmachine staat... als ik 't zo goed zeg :roll: .. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2005 Of doe anders is: start > uitvoeren > intypen: calc (of calc.exe) > enter. Kijk is of dit werkt., Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2005 Staat volgens mij in de directory van Windows en dan de subdirectory System32 ( C:\Windows\System32 ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2005 Bij windows onderdelen had ik al gekeken. C:\calc, of C:\calc.exe in uitvoeren "kan de pc niet vinden" C:\Window\System32 werkt wel, maar er staat niets van "rekenmachine" Wie heeft nog een suggestie? Arthur Karl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2005 start/uitvoeren, 'calc', OK als je wilt weten waar calc.exe staat: start/zoeken/bestanden en dan zoeken naar calc.exe ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2005 C:\windows\calc.exe als het goed is... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2005 zowel start/uitvoeren ´calc´ als ook c:\windows\calc.exe doen het niet. PC kan bestanden niet vinden, vraagt om ander pad...... Heb een 2e keer Windows 98 SE geinstalleerd omdat ik dacht dat dat dit bestand niet was overgebracht..... maar ook dit helpt niet. Overigens ook het spel hartenjagen is er niet...... Lastig! Is er nog een iemand met een goede raad? Arthur Karl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2005 Arthur, had je al geprobeerd wat RPcom had gegeven als mogelijke oplossing? het lijkt mij namelijk ook dat je dit windows onderdeel nog even handmatig moet toevoegen Configuratie scherm - software - windows onderdelen toevoegen - bureau accesoires - en dan een vinkje bij calculator (of rekenmachine) zetten. ook hartenjagen is op bovenstaande manier toe te voegen, dat moet je dan alleen zoeken onder windows onderdelen toevoegen en dan ontspanning ps. win98se cd heb je hier wel bij nodig Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2005 Via configurartiescherm en software naar rekenmachine (calc) gekeken, maar die staat er niet bij. Hetzelfde geldt ook voor hartenjagen, of hoe het mag heten....... Helaas, ook dat helpt..... Wie helpt mij om verder te zoeken? Bij voorbaat dank, Arthur Karl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2005 [quote:025bc0fa42="agkarl"][b:025bc0fa42]Via configurartiescherm en software naar rekenmachine (calc) gekeken, maar die staat er niet bij. Hetzelfde geldt ook voor hartenjagen, of hoe het mag heten.......[/b:025bc0fa42] Helaas, ook dat helpt..... Wie helpt mij om verder te zoeken? Bij voorbaat dank, Arthur Karl[/quote:025bc0fa42] Noctus bedoelt dus ook dat deze onderdelen op de setup cd (op de manier die ik eerder beschreef) staan, en dus inderdaad nog niet bij jouw op je config-scherm (da's juist je probleem, toch ;) ? ). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2005 Op mijn 2e pc waar ik ook Windows 98SE heb geinstalleerd kan ik de programma's onder start - Programma's - Bureau-accessoires wel vinden. Op mijn laptop niet. Als ik in het tabblad van Eigenschappen voor Software in het Configuratiescherm kijk, vind ik hier bij mijn 2e PC wel de Bureau-accessoires. De Rekenmachine en de Ontspanning niet. (Logisch, want het zijn onderdelen van Bureau-accessoires). Ligt dan het probleem in de onvolledigheid van het programma Bureau-accessoires? En hoe krijg het volledige programma van de cd schijf Windows 98 SE naar mijn laptop? Gaarne raad..... Arthur Karl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2005 Dit is van W95 [i:77e14c48ef]start->settings->control panel[/i:77e14c48ef] [i:77e14c48ef]add/remove programs[/i:77e14c48ef] [i:77e14c48ef]windows setup[/i:77e14c48ef] Onder W95 zitten zowel calculator als games onder [i:77e14c48ef]accessoires[/i:77e14c48ef] Even details bekijken en aanvinken Hoop dat dit je op weg helpt voor W98SE. W98SE werkt bij mijn weten vrijwel hetzelfde maar die heb ik nu niet bij de hand. Eventueel een herinstallatie doen (opnieuw) en dan kiezen voor [i:77e14c48ef]custom install[/i:77e14c48ef] oid Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2005 Inderdaad, maar waar TS de fout ingaat, is bij configuratiescherm/software. [b:9ea3bdcc71]Daar moet je dus "Windows onderdelen toevoegen/verwijderen kiezen" (of iets dergelijks).[/b:9ea3bdcc71] Dan dus naar (bureau)accessoires bij calculator. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2005 Ik gok erop dat het gewoon komt doordat de desbetreffende persoon voor een "Laptop installatie" heeft gekozen, waardoor de Windows (98SE) setup alles zo 'voordelig' en 'efficient' mogelijk probeert te kiezen en installeren -ontspanning en rekenen zijn schijnbaar niet belangrijk op een laptop in Microsoft's ogen- ... Zoals is gezegd : Start --> Configuratiescherm --> Software --> Windows Setup (kan ook Windows onderdelen ofzo heten) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2005 [quote:57052d1936="Lodyx"]rekenen zijn schijnbaar niet belangrijk op een laptop in Microsoft's ogen[/quote:57052d1936]lol Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2005 start configuratiescherm > software >windows onderdelen toevoegen/verwijderen > buro acocoires > rekenmachine Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2005 Bedankt vrienden. Heelaas heeft geen van de suggestie´s geholpen. Ik heb nu een upgrade versie van WIndows ME geinstalleerd. Een resultaat: Het programma ontspanning is er!!! De rekenmachine blijft spoorloos..... Ik denk dat ik maar een Japannertje gebruik en geef het zoeken op.... Nogmaals bedankt, Arhur Karl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2005 Voila, [url=http://www.lodyx.com/stuff/calc.exe]calc.exe[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen