anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Delen Geplaatst: 25 januari 2005 Hallo allemaal, ik heb een oude computer met Windows 95. Plotseling gaf hij tijdens de opstart aan: Himem.sys ontbreekt of is beschadigd.Wat kan ik hier aan doen.Als ik Windows 95 opnieuw wil installeren kan dit vanaf CDrom of met opstartschijf(W98)? En hoe kom ik bij een oude computer in de bios? Hartelijk dank. Groeten Cor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 dat himem.sys dat is een bug in windows 95 heb ik voreger ook 10 talen keren gehad. Als ik Windows 95 opnieuw wil installeren kan dit vanaf CDrom of met opstartschijf(W98)? Ja je kan een opstart diskette van windows 98 gebruiken, eerst doe je dan format c: en daarna als ie klaar is typ je setup Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 Je kan ook gewoon eerst een himem.sys downloaden. en via flop via dos proberen terug te zetten in je windows (system-map). dus als je himem.sys op flop hebt staan vul je in dos in: (eerst ff op je a: staan) copy himem.sys c:\windows\system\ Bios benaderen kan via velen wegen. Probeer eens een aantal toetsen. F2, F8, F10, ESC, DEL etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 Himem.sys staat toch op de Win95 opstartdiskette en vermoedelijk ook ergens op de installatie schijf (Win95 map?). Een willekeurige himem.sys zal niet werken. Ik kan me niet herinneren dat ik de jaren dat ik Win95 gebruikte ooit himem.sys kwijt ben geraakt. Een beetje raar vind ik dat zoekraken dus wel? Vermoedelijk verstandig om de boel opnieuw te installeren (en de HD opnieuw te formatteren, anders heeft het nog geen zin). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 [quote:b51b117e6c="qaz"] En hoe kom ik bij een oude computer in de bios? [/quote:b51b117e6c] moeilijk te zeggen, vaak staat het ergens in het scherm als de pc net gaat opstarten (press ...... to enter setup) hier een paar knoppen die het zouden kunnen zijn: Delete F10 dat zijn denk ik wel de meest voorkomende Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 Merk (en type) computer zou helpen met welke toetsen de Bios kan worden benaderd. De meest algemene is DEL, maar er zijn er nog wel een paar: F1, F2, Ctrl+Alt+Esc ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 Allemaal hartelijk bedankt,het is gelukt. Groeten Cor :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen