anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Delen Geplaatst: 24 januari 2005 hallo, sinds kort heb ik een pc met een raid 0 configuratie (win XP). er zijn 4 partities. na ongeveer een week is de volegende klacht opgetreden. telkens als ik de pc opstart voert ie eerst checkdisck uit. soms geeft ie aan dat het om de C-schijf gaat, een andere keer bijvoorbeeld de F-schijf. daarnaast komt het voor dat ie stees opnieuw opstart wanneer het bureaublad geladen wordt. ik heb een dual boot systeem. wellicht is dat nog van belang. wie helpt me van dit stomme probleem af! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 Test je schijven en geheugen eerst maar eens. http://www.duxcw.com/faq/hd/diag.htm http://www.memtest.org/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 uitvoeren: C:\>chkntfs /? Toont of wijzigt de schijfcontrole bij het booten CHKNTFS volume [...] CHKNTFS /D CHKNTFS /T[:time] CHKNTFS /X volume [...] CHKNTFS /C volume [...] volume Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name. /D Restores the machine to the default behavior; all drives are checked at boot time and chkdsk is run on those that are dirty. /T:time Changes the AUTOCHK initiation count down time to the specified amount of time in seconds. If time is not specified, displays the current setting. /X Excludes a drive from the default boot-time check. Excluded drives are not accumulated between command invocations. /C Schedules a drive to be checked at boot time; chkdsk will run if the drive is dirty If no switches are specified, CHKNTFS will display if the specified drive is dirty or scheduled to be checked on next reboot. (Dank aan DR) ----------- Verder: "chkdsk [driveletter] /v" waarbij de driveletter dus van je schijf is. Met die /v krijg je namelijk gedetailleerde foutmeldingen te zien, als die er zijn (v van "verbose" dus). Als er nog fouten op de schijf staan is het niet zo gek dat ie weer chkdsk wil doen en dan is het weghalen van chkdsk met het chkntfs commando gewoon symptoombestrijden (= niet goed). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 beste gerben, het geheugen is ondertussen uitvoerig getest. na 6 uur draaien geen fouten. wat ik met de tip voor het testen van mijn (samsung) harddisks kom ik even niet verder. er is geen diagnostoc utility van de fabrikant (samsung nl gaat nog contact opnemen met korea maar weet niet of en wanneer men een reactie krijgt). is er ook algemene software om het zaakje te controleren? gr ad koch Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen