Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn besturingssysteem op mijn Macbook updaten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je Macbook daadwerkelijk OS X versie 10.4.1 draait dan heb je een processor van Apple zelf erin zitten. Deze heeft al een ruime tijd geen ondersteuning en zal je helaas niet kunnen updaten. Mocht je Macbook toch een Intel processor bezitten, dan moet updaten naar Snow Leopard geen probleem zijn. Snow Leopard zul je wel moeten kopen op DVD, dit kan via de Apple store (http://store.apple.com/nl/product/MC573/mac-os-x-106-snow-leopard). De installatie gaat over je oude installatie heen, dus persoonlijke bestanden, progamma's en instellingen blijven behouden. Wel is het aan te raden om van belangrijke bestanden reservekopieën te maken!
Link naar reactie
Belangrijk is dat je dit op een doordachte manier aanpakt, zodat je geen gegevens verliest mocht er iets misgaan. Ten eerste heb je een paar dingen nodig: een Time Machine backup mogelijkheid (als je dat apparaat niet hebt kan dit ook met een LEGE externe harddisk, let op, Apple zal die in zijn geheel formatteren dus haal eerst je gegevens weg van deze disk) en natuurlijk de software. Verder kun je het volgende stappenplan volgen: 1 Belangrijke data (docjes, foto's, etcetera identificeren en op USB stick of disk zetten. Er bestaat een kans dat alles tijdens het upgrade proces misgaat (geheugen niet goed, upgrade levert corrupte disk op) en dat alles pleite is. 2 Cruciale gegevens noteren. Email provider settings, noem maar op. Gewoon op papier. Klinkt ouderwets, maar deze gegevens wil je niet kwijtraken. 3 Backup maken van de machine. 4 Opschonen. Alles wat niet gebruikt wordt: weg. 5 Verder opschonen. Alles wat toch niet gaat werken onder Lion: weg 6 Upgraden naar Snow Leopard met de DVD 7 Na succesvolle upgrade: apparaat helemaal updaten met apple updates: 8 Cruciale zaken weer werkend krijgen.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...