anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Hi, als deze vraag op het verkeerde forum staat, dan hoor ik het wel :wink: Bij een kennis van mij staat flight simulator geinstalleerd. Zij werken met windowsXP, alle gebruikers hebben een account met beperkte rechten, op de "Eigenaar" na - die heeft administrator rechten. Bij de installatie van het bewuste spel (door een van de gebruikers) werd geconstateerd dat dit niet mogelijk is voor een gebruiker. Software kan alleen door "Eigenaar" worden geinstalleerd. Dat is gedaan, de installatie is met goed gevolg afgerond. Iedere gebruiker heeft nu een icoon van flight simulator op de desktop en in het programma menu, maar het spel kan niet door een gebruiker worden gespeeld. Het systeem meld dat de gebruiker onvoldoende rechten heeft. Het is zeker niet de bedoeling dat de gebruikers (standaard) systeembeheerrechten krijgen, maar hoe kan ik nu ervoor zorgen dat een gebruiker gewoon het spel kan spelen zonder dat'ie systeembeheerder wordt? Graag een antwoord dat mij in de goede richting zet. Alvast bedankt voor de te nemen moeite, Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Druk is met de rechtermuisknop op de snelkoppeling. Daar vind je "uitvoeren als". Hier kan je aangeven met welke gebruiker die moet worden uitgevoerd/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 Bedankt voor je tip, deze gaf mij een zet in de goede richting. Hierbij ook twee snelkoppelingen die mij verder brachten: [url]http://blogs.msdn.com/aaron_margosis/category/5785.aspx [/url] [url]http://blogs.msdn.com/aaron_margosis/archive/2004/07/07/175488.aspx[/url] Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 En is het nog gelukt ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 Dit specifieke probleem is opgelost, maar niet door mij :-? Eén van de oplossingen die werd aangedragen was, schaf de XP versie van het spel aan. In de links die ik hierboven gaf staat een methode om "run as admin" te scripten, inclusief het admin-wachtwoord. Maar dat zou dan weer niet werken onder windows XP home edition :( Dat probleem is nog steeds niet opgelost: als je run as... gebruikt moet een gebruiker nog steeds het admin wachtwoord kennen. Dit wilde ik juist voorkomen. Ik zet de zoektocht op een laag pitje totdat de noodzaak zich weer aandient, het spel kan nu zonder adminrechten worden gespeeld, maar het is slechts wachten op de volgende soortgelijke situatie. Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2005 <Dit specifieke probleem is opgelost, maar niet door mij > Hoe is dat opgelost dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2005 [quote:8cd9b64f92]Eén van de oplossingen die werd aangedragen was, schaf de XP versie van het spel aan. [/quote:8cd9b64f92] De pc-eigenaar heeft het spel geruild voor de XP versie. Dat draait wel in userspace. Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen