Ga naar inhoud

Gebruikersrechten

anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, als deze vraag op het verkeerde forum staat, dan hoor ik het wel :wink: Bij een kennis van mij staat flight simulator geinstalleerd. Zij werken met windowsXP, alle gebruikers hebben een account met beperkte rechten, op de "Eigenaar" na - die heeft administrator rechten. Bij de installatie van het bewuste spel (door een van de gebruikers) werd geconstateerd dat dit niet mogelijk is voor een gebruiker. Software kan alleen door "Eigenaar" worden geinstalleerd. Dat is gedaan, de installatie is met goed gevolg afgerond. Iedere gebruiker heeft nu een icoon van flight simulator op de desktop en in het programma menu, maar het spel kan niet door een gebruiker worden gespeeld. Het systeem meld dat de gebruiker onvoldoende rechten heeft. Het is zeker niet de bedoeling dat de gebruikers (standaard) systeembeheerrechten krijgen, maar hoe kan ik nu ervoor zorgen dat een gebruiker gewoon het spel kan spelen zonder dat'ie systeembeheerder wordt? Graag een antwoord dat mij in de goede richting zet. Alvast bedankt voor de te nemen moeite, Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
Dit specifieke probleem is opgelost, maar niet door mij :-? Eén van de oplossingen die werd aangedragen was, schaf de XP versie van het spel aan. In de links die ik hierboven gaf staat een methode om "run as admin" te scripten, inclusief het admin-wachtwoord. Maar dat zou dan weer niet werken onder windows XP home edition :( Dat probleem is nog steeds niet opgelost: als je run as... gebruikt moet een gebruiker nog steeds het admin wachtwoord kennen. Dit wilde ik juist voorkomen. Ik zet de zoektocht op een laag pitje totdat de noodzaak zich weer aandient, het spel kan nu zonder adminrechten worden gespeeld, maar het is slechts wachten op de volgende soortgelijke situatie. Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...