anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ik heb een problem met een computer. AMD 1700 hd 1 160 gb hd 2 80 gb op de 160 hd staat windows xp + sevice pakt 2, op hd 2 staat data. Het probleem begon met het uit zetten van de computer, hij sloot niet goed af, het scherm wilde niet uit. De volgende morgen wilde de computer niet meer opstarten. Hij komt tot het dedecteren van de hd`s en tapestreamer, hierna wordt het beeld zwart. De hd`s worden wel goed herkend, (Ntfs geformateerd) Geprobeerd met de cdrom van windows het systeem te herstellen, maar dan gaat hij vragen om een administrator wachtwoord, dit is niet opgegeven met de eerste installatie, wat moet ik hier in vullen??? Of is er een andere oplossing Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 [quote:0b5ed91f11="harryvink"]Geprobeerd met de cdrom van windows het systeem te herstellen, maar dan gaat hij vragen om een administrator wachtwoord, dit is niet opgegeven met de eerste installatie, wat moet ik hier in vullen???[/quote:0b5ed91f11]Laat het wachtwoord eens leeg als het tijdens de installatie niet opgegeven is. Controleer het geheugen ook even met memtest ( www.memtest.org ). Brand die image op CD en start er van op. Laat hem zo'n 3 uur controleren, er mag geen enkele fout gevonden worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Bedankt voor de tip ik zal het uitvoeren, zelf dacht ik meer aan hardeshijf (boot file) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Dus bij password gewoon op enter drukken. Ik zou chkdsk even draaien voor de zekerheid. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ontstaat het probleem mogelijk bij het initialiseren van de drivers voor je grafische kaart ? Kun je testen door in de veilige modus (en niet persé als administrator) in te loggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Hallo mensen. 1e heb de memtest laten draaien (uitgevoerd) geen problemen. 2e instalatie herstel gedaan tot paswoord, hij wilde niet verder ook niet door op enter te drukken! 3e toen help ingtypt 4e chkdsk /p laten uitvoeren, er waren wel enkele fouten gevonden, maar niet hoeveel, 5e bootfix uitgevooerd. En nu doet de computer het weer!! Wat nu te doen 1e kan dit weer gebeuren 2e de hardeschijf is 3 maand oud 3e moet hij vervangen worden graag advies bedankt voor jullie reacatie`s Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Nu te doen: Direct een back-up maken nu het kan en gewoon niet rommelen met het systeem. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen