anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Een vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden... Ik heb vandaag een nieuwe harde schijf gekocht, en nu wil ik graag alles (XP en de hele rommel) van de oude schijf naar de nieuwe schijf kopieren. Ik weet niet of dit kan, en al zeker niet hoe het moet... Iemand die me kan helpen? Mvg, Michiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Gaat het alleen om data of ook echt om Windows. Weet niet of ik er zo een liefhebber van ben maar het kan met DriveImage. Was Powerquest nu Symantec. Mogelijk heb je nog een oudere versie zonder alle nieuwerwetse toetersenbellen. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 [quote:cbb8e24056="Mitsjiel"]Ik heb vandaag een nieuwe harde schijf gekocht, en nu wil ik graag alles (XP en de hele rommel) van de oude schijf naar de nieuwe schijf kopieren. Ik weet niet of dit kan, en al zeker niet hoe het moet... [/quote:cbb8e24056] Als je Windows XP nu goed loopt, zou je de oude harde schijf kunnen clonen naar de nieuwe harde schijf met [url=http://www.comcol.nl/detail/54184.htm]True Image 8 - Nederlandse versie.[/url] Of met [url=http://www.pcinspector.de/clone-maxx/uk/welcome.htm]PC INSPECTOR clone maxx.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Dankejwel voor je antwoord :) Ik weet nu wat me te doen staat ;) Mvg Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 ctrl+a, ctrl+c, ctrl+v Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 :) Helaas, de bootsector luistert daar niet naar. Maar eigenlijk zou het wel zo moeten zijn. Misschien... groetjes Ed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Bovendien zijn er in Windows allerlei bestanden in gebruik, en die laten zich niet manipuleren! Een kloon maken is de beste oplossing :wink: Groetjes Jan Willem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Inderdaad, dat ook nog eens. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Dacht me te herinneren dat gratis programmaatjes zoals Maxblast van Maxtor en Data Lifeguard van WD, die je opstart van een flop, ook een clone mogelijkheid bieden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Yep maar volgens mij alleen van een (andere) harde schijf naar een schijf van het merk van de maker/leverancier van die software. Dus Maxblast alleen naar Maxtors, althans volgens mij. Maar inderdaad, een goede tip om zeker even naar te kijken. Overigens zou ik wel eerst mijn oude hd backuppen, zeker de persoonlijke dingen. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ja, daar heb je gelijk in. Dus zou de topicstarter even het merk van zijn nieuwe schijf moeten vermelden. Wat backuppen betreft, is natuurlijk altijd aan te raden. Maar als het goed is wordt er van de oude schijf alleen gelezen. Ik heb wel gecloond met Partition Magic en dat ging uitstekend. Groeten, Adriaan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen