Ga naar inhoud

Probeer dit eens....


Aanbevolen berichten

Ik hoor en zie veel mensen op die forum die problemen hebben met Internet Explorer,Outlook Express,Outlook, Norton Antivirus en andere spyware troep.Ik draai zelf al jaren met vervangende software en heb over het algemeen een hele stabiel computer.Nu maakt het wel degelijk uit wat voor soort configuratie je hebt staan maar als je de juiste software gebruikt, niet op elke update in gaat, en goed dit forum leest komt een heel end.De makkelijkste manier is natuurlijk formateren maar ik vind dit soms een paardemiddel en weet je bijvoorbeeld nooit de oorzaak waarom iets vast loopt.Daarom als het weer in de soep loopt... Formateer en verdeel je HD in 2en (1 voor windows,1 voor je backupfiles) Vervang Internet Explorer met Firefox (veel sneller/gratis) Vervang Norton Anti Virus met AntiVir (minder belastbaar,gratis) Vervang Outlook/Express met Thunderbird (sneller/stabieler,gratis) Vervang MS Office met Open Office. (stabieler,gratis) Gebruik ABC torrent voor het binnen halen van......(niet virus gevoelig) Doe alleen essentiele beveilingsupdates en installeer niet zomaar iets van vage sites.Laat de windowsfirwall zijn werk doen je hebt geen andere nodig echt niet.... Maak van een cleaninstal een image (ja die moet je kopen maar deze is het echt waard) en zet deze op de je backup partitie dan kan je als het weer eens verkeerd loopt alles binnen 20 minuten terug zetten (inclusief instellingen enzenzenz...) Het is maar een ideetje....en ben he het er neit mee eens dan wil ik hier graag met je over dicussieren Succes.
Link naar reactie
Die windows firewall is dus geen optie, lees dit eens: http://www.security.nl/article/10140/1 Vervanger voor norton zou ik zelf voor nod32 gaan http://www.eset.us/compare/ Voor de rest? waarom niks vermeld over : spybot, ad aware, spywareblaster, spywareguard, cwshredder?? Lijkt het je ook niet handig om software te hebben die trojanhorses weert? Bijv boclean http://www.nsclean.com/boclean.html
Link naar reactie
Formateer en verdeel je HD in 2en (1 voor windows,1 voor je backupfiles) Vervang Internet Explorer met Opera (veel sneller/gratis) Vervang Norton Anti Virus met avast! (minder belastbaar,gratis) Vervang Outlook/Express met Opera (sneller/stabieler,gratis) Vervang MS Office met Open Office. (stabieler,gratis) Gebruik DC++ voor het binnen halen van......(niet virus gevoelig) Doe alleen essentiele beveilingsupdates en installeer niet zomaar iets van vage sites.Gebruik Sygate Personal Firewall (Gratis en veiliger).... :lol:
Link naar reactie
[quote:0e39f8c6b8="Lodyx"]Omdat je iets zinnigs in elke post moet plaatsen : Firefox is niet sneller dan IE! Veiliger dan IE... Ja, maar sneller zeker niet. En dan wat ik wou/wilde gaan zeggen: Ik bepaal zelf wel wat ik op mijn of andermans pc zet :_)[/quote:0e39f8c6b8] Het is toch alleen goed bedoeld van Teds. Hij zegt niet dat je het moet gebruiken? :o
Link naar reactie
[quote:43bfd73565="Tedz"]Ik hoor en zie veel mensen op die forum die problemen hebben met Internet Explorer,Outlook Express,Outlook, Norton Antivirus en andere spyware troep.[/quote:43bfd73565]Dus IE, Outlook en Norton AV zijn spyware? Ik krijg spyware meestal gratis.. In het geval dat je voor zo'n image gaat, kan je er ook voor kiezen om geen ativirusprogramma te gebruiken. Doe ik ook, ik dump elke maand / 2 maand zo'n image en dan is-ie weer schoon
Link naar reactie
Uiteraard moet je natuurlijk niets, maar dat zei ik ook niet en inderdaad er is nog geen goed alternatief voor Acces maar dit progamma wordt niet zo gek veel gebruikt op thuiscomputers en is meer voor zakelijk gebruik bedoeld.Diegene die zich nu aangesproken voelt mag reageren hahahaha.Maar ik repareer regelmatig computer en de meeste ellende (wat ik dan onder mijn ogen krijg) word veroorzaakt door bijv: Norton,IE,Anti-spyware,(Externe) Firewalls,Outlook Express enz enz.. Natuurlijk ben je qua surf gedrag verantwoordelijk en als ik soms zie waar mensen op zitten te kijken en zomaar iets aanklikken (windowstik) dan denk ik wel eens lees wat vaker op forums zoals deze en verdiep je eens in de materie van een besturingsysteem.Daarnaast wil een andere groep gebruikers zich helemaal niet verdiepen in de materie en wil alleen maar gamen, internetten & emailen en dat apparaat moet gewoon doen wat ik zeg en hebben nog nooit gehoord van updaten of onderhouden van een besturingssysteem laat staan een backup maken.Ik kom ze nog regelmatig tegen, lieden die een belangrijk bedrijf onder hun beheer hebben,vervolgens bij mij hun laptop of pc komen brengen waar dan alleen maar belangrijke gegevens staan. En als je dan vraagt heb je een backup van je bijv.administratie/contactgegevens gemaakt dan staan je ze met grote ogen aan te kijken. En vaak zijn deze pc/laptops voorzien van een brander dus ....is het zo moeilijk dan.Daarnaast krijg ik ook pc onder ogen en die zijn dan voorzien van een zg.restore syteem en dat is helemaal een ramp omdat er feitelijk niets anders gebeurt dan formateren en clean installen en als het niet werkt (gebeurt zo nu en dan nog wel eens) dan kan je als leek niet meer mee. Windows is een fantastisch besturingssyteem en zo'n beetje alles draait op deze OS maar is bij lange niet perfect maar dat zal met een ander OS ook nooit gebeuren,Linux heeft ook zo zijn problemen maar lost daarintegen wel weer veel sneller problemen op en daar kan Windows weer wat van leren.Probeer daarom met de juiste progamma's je pc naar jou hand te zetten en niet anders om,klik niet zomaar ergens op (lees eerst eens goed waar je op klikt) maak regelmatig een backup (iedereen zal nu zeggen dat doe ik altijd,maar de realiteit is anders),en onderhoud je systeem regelmatig.
Link naar reactie
[quote:f0059b2db7="taco78"]Formateer en verdeel je HD in 2en (1 voor windows,1 voor je backupfiles) Vervang Internet Explorer met Opera (veel sneller/gratis) Vervang Norton Anti Virus met avast! (minder belastbaar,gratis) Vervang Outlook/Express met Opera (sneller/stabieler,gratis) Vervang MS Office met Open Office. (stabieler,gratis) Gebruik DC++ voor het binnen halen van......(niet virus gevoelig) Doe alleen essentiele beveilingsupdates en installeer niet zomaar iets van vage sites.Gebruik Sygate Personal Firewall (Gratis en veiliger).... :lol:[/quote:f0059b2db7]Ik ken nod32 niet maar ga deze ook eens proberen en Sygate is ook een goed alternatief maar alles wordt bij mij via een Linuxbak (over vervanging OS gesproken) beheerd /gecontroleerd dus ben je wel ff bezig om die te kraken.....maar zo zie er zijn alternatieven genoeg.[quote:f0059b2db7][/quote:f0059b2db7]
Link naar reactie
[quote:09381895b4="Tedz"]Uiteraard moet je natuurlijk niets, maar dat zei ik ook niet en inderdaad er is nog geen goed alternatief voor Acces maar dit progamma wordt niet zo gek veel gebruikt op thuiscomputers en is meer voor zakelijk gebruik bedoeld.Diegene die zich nu aangesproken voelt mag reageren hahahaha.Maar ik repareer regelmatig computer en de meeste ellende (wat ik dan onder mijn ogen krijg) word veroorzaakt door bijv: Norton,IE,Anti-spyware,(Externe) Firewalls,Outlook Express enz enz.. Natuurlijk ben je qua surf gedrag verantwoordelijk en als ik soms zie waar mensen op zitten te kijken en zomaar iets aanklikken (windowstik) dan denk ik wel eens lees wat vaker op forums zoals deze en verdiep je eens in de materie van een besturingsysteem.Daarnaast wil een andere groep gebruikers zich helemaal niet verdiepen in de materie en wil alleen maar gamen, internetten & emailen en dat apparaat moet gewoon doen wat ik zeg en hebben nog nooit gehoord van updaten of onderhouden van een besturingssysteem laat staan een backup maken.Ik kom ze nog regelmatig tegen, lieden die een belangrijk bedrijf onder hun beheer hebben,vervolgens bij mij hun laptop of pc komen brengen waar dan alleen maar belangrijke gegevens staan. En als je dan vraagt heb je een backup van je bijv.administratie/contactgegevens gemaakt dan staan je ze met grote ogen aan te kijken. En vaak zijn deze pc/laptops voorzien van een brander dus ....is het zo moeilijk dan.Daarnaast krijg ik ook pc onder ogen en die zijn dan voorzien van een zg.restore syteem en dat is helemaal een ramp omdat er feitelijk niets anders gebeurt dan formateren en clean installen en als het niet werkt (gebeurt zo nu en dan nog wel eens) dan kan je als leek niet meer mee. Windows is een fantastisch besturingssyteem en zo'n beetje alles draait op deze OS maar is bij lange niet perfect maar dat zal met een ander OS ook nooit gebeuren,Linux heeft ook zo zijn problemen maar lost daarintegen wel weer veel sneller problemen op en daar kan Windows weer wat van leren.Probeer daarom met de juiste progamma's je pc naar jou hand te zetten en niet anders om,klik niet zomaar ergens op (lees eerst eens goed waar je op klikt) maak regelmatig een backup (iedereen zal nu zeggen dat doe ik altijd,maar de realiteit is anders),en onderhoud je systeem regelmatig.[/quote:09381895b4] Ben jij een leraar of ben jij een dominee of zoiets, wat een preek man. :o
Link naar reactie
Anti-Virus AVG Free, free anti-virus software, www.avg.com Avast!, free anti-virus software (avaible in Dutch too), www.avast.com AntiVir Personal, free anti-virus software, www.free-av.com ------------------------------------------------------------------------------- Download PTC-BT, a very easy bit torrent client, www.ptc-bt.net Shareaza, not a normal p2p programme, it’s compatible with torrents too, www.shareaza.com eDonkey2000, a p2p programme, www.edonkey2000.com ----------------------------------------------------------------------------------- Media players MS Windows Media Player 10, download and update.., http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia Winamp, not a very original one, but I think one of best, www.winamp.com iTunes, Apple’s music player/store now for Windows, www.apple.com Quicktime, Apple’s movie player/ie plug-in, www.apple.com ----------------------------------------------------------------------------------- Online Anti-Virus Symantec, online virus check, http://security.symantec.com/ssc/vc_scan.asp?langid=in&venid=sym&plfid=23&pkj=TYUOCXXKZFRGIJYWWCX Trend Micro HouseCall, online virus check, http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp RAV Anti-Virus, online virus check, http://www.ravantivirus.com/scan/indexie.php ----------------------------------------------------------------------------------- PDF Printers CutePDF Writer, to get .doc or .txt documents in to PDF, www.cutepdf.com ------------------------------------------------------------------------------------ PhotoAlbum Fotana, for making your own photo album on the www or on a CD (.exe file), www.fotana.com WebAlbumGenerator, for making your own web album, http://www.ornj.net/software/webalbum/ ----------------------------------------------------------------------------------- System information tools Everest Home Edition, for information over your whole pc, www.lavalys.com CPUinfo, for information over your CPU (Central Processing Unit), www.pcanalyser.com ---------------------------------------------------------------------------- Cleaners CCleaner, for deleting trash and stuff that’s no use, www.ccleaner.com ----------------------------------------------------------------------------------- Anti-Spyware Spybot, for removing of spyware, www.spybot.info Ad-Aware, for removing of spyware, www.lavasoft.de The best is to use both of the anti-spyware programmes, they’re finding each another sort of spyware. SpywareBlaster, your pc doesn’t get infected with spyware anymore.., www.javacoolsoftware.com HiJackThis!, for removing of spyware, this programme is only for experts! If you use it wrong it may damage your OS! www.spychecker.com Microsoft Anti-Spyware beta 1, for removing of spyware, http://www.microsoft.com/ downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&DisplayLang=en HitManPRO, a free bundle of anti-spyware programmes, cleans with one click, only aviable in Dutch, www.hitmanpro.nl ------------------------------------------------------------------------- Remaining Life Counter, it calculates how old you become, http://trzimm.8m.com/ Microsoft PowerToys XP, adds more functions at your Windows XP operating system, http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ----------------------------------------------------------------------- [color=green:ce0ed6741b][b:ce0ed6741b]Sorry dat het engels is, ik ben te lui het te vertalen (het het grootste deel van m'n freeware colectie).[/b:ce0ed6741b][/color:ce0ed6741b] :lol:
Link naar reactie
Je hebt al die zinlose 'cleaners' en anti-spyware dingen helemaal niet nodig. Ik zit hier met veel mensen in een huis, en 1 pc is voor algemeen gebruik en die gebruikt iedereen dan ook voor echt alles, en het werkt prima, heb er nooit rotzooi op. En nee dat zijn geen ICT-freaks maar gewoon alledaagse mensen die niet weten wat ze doen, maar doordat in Firefox geen rotzooi geinstalleerd kan worden, gaan de mensen hier er automatisch vanuit dat het een 'stinkwebsite' is omdat hij het toch niet doet en komen ze er niet weer. En de firewall houdt eventuele (simpele) hackers wel (even) tegen dus dat scheelt ook weer, en de antivirus is er tenslotte nog om trojans e.d. die dan over msn, icq en downloads binnen komen te scannen/verwijderen. En eens per week gooi ik een HJT'tje erover heen en soms een keer Spybot/Ad-Aware, gewoon om te kijken of die _toch_ nog wat vinden. Ohja, en zorg ervoor dat je niet teveel 'fansy' programma's installeert, want meestal is dan meer aan het uiterlijk gewerkt dan aan het 'innerlijk' (de functionaliteit), dat scheelt weer wat register troep. Dus een goede browser, een fatsoenlijke AV-scanner en een beetje firewall is voldoende om je pc schoon te houden en heb je al die (neppe of niet goed (genoeg) functionerende) cleaners helemaal niet nodig... En atrix : Preek? Hij vertelt gewoon zijn verhaal, als je het te lang vind (nou wat veel 20 hele regels!!) dan lees je het toch niet?
Link naar reactie
[quote:cbc8402be4="Lodyx"]En atrix : Preek? Hij vertelt gewoon zijn verhaal, als je het te lang vind (nou wat veel 20 hele regels!!) dan lees je het toch niet?[/quote:cbc8402be4]Zo negatief schrijft atrix het toch ook niet? En vooral voor een forum lijkt het veel tekst, ook doordat er geen structuur in zit. En ik blijf tevree met IE
Link naar reactie
[quote:ea12705b65="taco78"][quote:ea12705b65="tdw"][quote:ea12705b65="Tedz"]Vervang Internet Explorer met Firefox (veel sneller/gratis)[/quote:ea12705b65]IE is ook gratis hoor[/quote:ea12705b65] Opera ook en is het snelste in de rendering van websites.[/quote:ea12705b65] Heb je ooit dillo geprobeerd, daar is opera super traag bij, geen enkele grafische browser renderd zo snel als dillo.
Link naar reactie
[quote:18c005893e="Emielcuijk"]Heb je ooit dillo geprobeerd, daar is opera super traag bij, geen enkele grafische browser renderd zo snel als dillo.[/quote:18c005893e] Ik heb net even Dillo geinstalleerd. Het is inderdaad idioot snel :). Een browser die de snelheid van dillo combineert met de looks & feel van Firefox zou ik direkt gaan gebruiken.
Link naar reactie
[quote:8913e7de09]Ik hoor en zie veel mensen op die forum die problemen hebben met Internet Explorer,Outlook Express,Outlook, Norton Antivirus en andere spyware troep.Ik draai zelf al jaren met vervangende software en heb over het algemeen een hele stabiel computer[/quote:8913e7de09] Ik gebruik alle pakketten die je noemt en gebruik elke update en daarnaast staat mijn computer 24 uur per dag aan en ik gebruik hem minstens 12 uur per dag. Spyware en Adaware en andere performance-vretende onzin gebruik ik niet. Ook heb ik mijn Firewall uitgeschakeld. En ik heb nergens last van. Misschien zit ik ook niet op al die onzin-sites waar men al die schadelijke troep oploopt. En elke zender van een e-mailtje die ik niet ken blokkeer ik direct. Na twee weken krijg je nooit meer een ongewenst e-mailtje want het komt altijd bij dezelfde eikels vandaan :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...