Ga naar inhoud

[dualboot]


anoniem

Aanbevolen berichten

Deze vraag heb ik eerder geplaatst op het OS Linux forum. [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=135349&sid=0d7caa0bdec9a1ea16fefbd1875c8614[/url] ================================================ Sinds enige tijd heb ik de linux distributie Fedora core 3 op mijn Dell Latitude C600 kleptop. Hiervoor heb ik de oude 10GB harddisk verwijderd en vervangen voor een nieuwe (40GB) interne harddisk. Ik heb met cfdisk een windowspartitie gemaakt van 20 GB (dat moet genoeg zijn), deze is nog niet geformatteerd en staat vooraan de harddisk. Op de nieuwe drive heb ik de volgende partities aangemaakt: 20 GB Fat32 partitie (Primair, bootable) 100 MB boot partitie (extended) 500 MB linux swap 9,5GB root (extended) 10GB home (extended) Op de linuxpartities heb ik als eerste Fedora Core 3 geïnstalleerd. Naderhand is de behoefte ontstaan om alsnog windowsXP te installeren. Deze moet op de primaire partitie komen, welke is gealloceerd als Fat32. Bij het opstarten vanaf de WinXPbootCD begint'ie de hardware te detecteren - en dan niets meer. Bij de installatie van winXP (de oude drive blijft hierbij volkomen buiten beeld, die ligt goed in zijn doosje in de linnenkast) wil ik het liefst mijn Fedora installatie behouden. Maar uiteraard kan hier een mouw aan gepast worden. Wat is de handigste manier om - bij voorkeur zonder dataverlies in de linuxpartities - windowsxp op deze kleptop te krijgen? Alle tips en hints zijn welkom! Alvast bedankt, greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
Afhankelijk van de vraag waar je de Linux bootmanager hebt geplaatst kan de installatie van WinXP deze volledig overschrijven (zeker als deze in de MBR staat). Maar de partities zelf zou niks mee moeten gebeuren, dus is het achteraf hooguit een kwestie van de bootmanager herstellen om Linux weer te kunnen benaderen. Maar het is vreemd dat setup stopt voordat de partities worden getoond. Windows mag wat dat betreft kieskeurig zijn, maar je moet ze toch ook gewoon kunnen verwijderen. Of je dat laatste nu van plan bent of niet, de partitielijst moet tevoorschijn komen. Het feit dat dat niet gebeurt is verontrustend, want zo kom je niet verder. Blijkbaar wordt de schijf door setup niet goed herkend of is er een ander hardware probleem?? Je kunt nog proberen om naar DOS te booten en de setup starten met het commando WINNT vanuit de map I386 op de WinXP CDROM. Kijken wat setup dan te melden heeft.
Link naar reactie
[quote:51f69ba107="djezzer"]Bij het opstarten vanaf de WinXPbootCD begint'ie de hardware te detecteren - en dan niets meer.[/quote:51f69ba107] Dat probleem lijkt wel op het XP probleem wat ik had, ongeveer 4 maanden geleden in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=126625&highlight=xp]deze discussie.[/url] Wat je zou kunnen proberen. De Windows XP Setup boot disks te downloaden bij [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310994]Microsoft.[/url] Maar let er dan wel op, dat je behalve de juiste taal, de Windows XP Setup boot disks download, voor het juiste Service Pack.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...