anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Delen Geplaatst: 6 december 2004 Ik heb een programmatje dat berekingen doet in DOS. In de DOS box verschijnen de gegevens. Nu wil ik deze gegevens printen en liefst opslaan als tekst of Word bestand. Is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dat? Bij voorbaat dank ! m Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Weet niet of het werkt, maar probeer eens om achter je commando het volgende te tikken: >test.txt Dit werkt bijvoorbeeld wel met een Dir commando Als je een Dir commando geeft krijg je een lijst van je bestanden over het scherm. Als je: Dir >test.txt intikt krijg je een bestand met daarin de schermuitvoer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 en als je >lpt1: doet, gooit hij de output rechtstreeks naar printerpoort1...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Het gaat dus om een DOS-box, d.w.z. niet volledig gemaximaliseerd, maar met een Windowsachtig venster. Te switchen met Alt-Enter. Zijn de kopieermogelijkheden die je daar hebt met de knoppenbalk bovenin dat venster je bekend? Zo niet: Eerste knop (gestippellijnd vierkantje) voor markeren, vervolgens kun je met de muis markeren wat je wilt. Tweede knop is kopiëren, vergelijkbaar met Ctrl-C). Uiteraard kun je dit dan vervolgens plakken in welk tekst- of Word-bestand dan ook. Is dit wat je bedoelt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Je kunt altijd op de (alt-)prntscrn toets drukken. Mogelijk print het dan gewoon uit, was vroeger in dos het geval. Zoniet, dan kun je een schermafdruk via het clipboard invoegen in een grafisch programma (paint is voldoende), en vervolgens afdrukken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 http://www.nu2.nu/scr2htm/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Dank voor jullie reakties! (alt-)prntscrn werkt niet, maar de kopieer mogelijkheden met de knoppenbalk brachten uitkomst ! m Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen