Ga naar inhoud

Schijfcontrole na koude start


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje heb ik telkens als ik de computer aan zet dat XP een schijfcontrole wil uitvoeren. Het bekende scherm komt op, en vervolgens roept ie: schijfcontrole geannuleerd, en vervolgens start ie gewoon op. Als ik herstart heb ik dat niet, alleen als de PC een tijd heeft uitgestaan doet ie dat. Het lijkt wel of XP te snel afsluit, waardoor de harde schijf de laatste schrijf/lees acties niet meer kan uitvoeren ofzo. Ik heb alle partities al gecontroleerd met CHKDSK /f / r, en dan vindt ie op partitities D t/m F geen problemen. Voor schijfcontrole van de C schijf, moet ik dan opnieuw starten, en als dan het blauwe schijfcontrole scherm komt, roept ie doodleuk weer: schijfcontrole geannuleerd, en start dan weer gewoon op. Wat is er nou aan de hand, en kan ik er wat aan doen? Systeem: MSI KT6 Delta met AMD 3000+ en 1024 MB Harddisk Seagate Barracuda 80 GB SATA op controller 1 1 DVD speler, 1 DVD re-writer Matrox Parhelia 256 AGP SoundBlaster Audigy Bestruringssysteem XP PRo met SP1 Gr. Jaap
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...