Ga naar inhoud

Opstart probleem pc

anoniem

Aanbevolen berichten

Kheb een probleem bij het opstarten van de pc , als ik hem wil opstarten krijg ik eerst het Compaq loge en vervolgens niets meer , alleen nog een zwart scherm . Ik kan hem alleen nog opstarten met de windows XP(home edition) cd-rom . SOMS start hij wel nog op , maar dan alleen in veilige modus :o Wie weet wat er aan de hand is of hoe ik dit kan verhelpen ?
Link naar reactie
Misschien je bios instellingen overhoop? Kijk eens of je harde schijf goed gevonden wordt, en of die wel als bootstation staat aangegeven. Het logo wat je ziet is overigens van de bios ;) Probeer het anders ook eens als je de optical drives (cd/dvd/etc) hardwarematig loskoppelt, dus ff de grijze ide-kabel eruit. Een defecte drive kan dergelijke problemen nog wel eens veroorzaken. Wat doen je HD-ledjes eigenlijk?
Link naar reactie
Kheb er dit ook gevonden : Laat de bestanden uitpakken naar een geformatteerde diskette. Of het in dit geval helpt weet ik niet,er staat immers geen XP meer op de C: schijf,maar bij verschillende storingen en ook bij opzettelijke wijzigingen aan deze bestanden,kon ik de pC er mee op laten starten. Zo als je ziet is het bedoelt voor XP-Pro,maar wellicht werkt het ook als je de boot.ini aanpast voor XP-Home. De boot.ini aan passen moet ook in verband met het feit dat XP op de D: partitie staat. en dat woordje "wellicht" staat me niet erg aan , ge zijt er dus niet helemaal zeker van ?? En hoe kan ik die Boot.ini hier plaatsen ?
Link naar reactie
Die situatie is niet dezelfde als die van jou.Het woordje "wellicht" brengt wellicht :wink: verwarring,zal het verder zo min mogelijk gebruiken. Jouw boot.ini moet er als volgt uitzien; [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Je vindt het in de root van C: Klik dubbel op "Deze Computer" en daarna dubbel op de C-schijf,daar staan de bestanden, ntldr, ntdetect.com en boot.ini. Je moet wel zorgen dat de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn,als dat nog niet zo is, Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan. Klik dubbel op Boot.ini,dan wordt het geopend in Kladblok. De Boot.ini op die diskette ziet er zo uit; [boot loader] timeout=10 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons Microsoft Windows XP Professional moet dus Microsoft Windows XP Home Edition worden. De regel; C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons biedt extra mogelijkheden,te lezen in de Readme.txt Laat het maar gewoon zo staan en kies tijdens het opstarten voor de bovenste mogelijkheid. NB.Fout ontdekt in de tekst op het andere forum,zal ik proberen te veranderen.
Link naar reactie
[quote:73189f2cb6]NoExecute=OptIn Dit is niet helemaal wat jij zegt [/quote:73189f2cb6] Niet helemaal of helemaal niet :) Lol,het lijkt wel ijs,zoveel smaken. [url]http://www.gamesgg.nl/phpNuke/modules.php?name=News&file=article&sid=751[/url] Van wat ik over de uitleg van NoExecute=OptIn kon vinden,was dit nog het duidelijkste. Heeft met SP2 te maken begrijp ik en is niet van belang voor het opstarten. Dat met die diskette kun je gerust proberen,er verandert niets aan het systeem,de PC start op of niet ,dat is alles. Greetz
Link naar reactie
[quote:a800511a6f]Maar moet ik nu verder niks meer aanpassen ?[/quote:a800511a6f] Zover als ik weet heb je niets aangepast,je hebt alleen die diskette gebruikt. Als er verder geen storingen optreden,zou ik nu niet weten wat er verder nog moet gebeuren.Niets om op te reageren nu,kijk het voorlopig maar ff aan zou ik zeggen. Greetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...