anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Delen Geplaatst: 21 november 2004 ( XP Home) Ik heb XP2 geinstaleerd wat helaas niet gewerkt heeft. Doordat ik vergeten was dat mijn herstelpunt maken uitstond kan ik nu niet meer in mijn schijf komen. Ik heb nu deze schijf in een andere pc gezet en elke keer dat deze opstart moet deze een scan doen omdat deze schijf een fout heeft ...? :-s Nu wil ik een backup maken van sommige bestanden die er opstaan ( hij moest toch nog een keer geformateerd worden) maar ik heb heb er 2 accounts op staan die niet benaderbaar zijn ( deze zijn beveiligd met code ) waar juist de documenten/foto's op staan. Nu wil ik weten hoe vul ik die codes in voor die accounts of als dit niet meer mogelijk is dat ik deze codes delete zodat ik als nog bij deze documenten kan komen. Ik kan niet windows cd er in doen en dan R drukken om windows te herstellen omdat deze pc voorgeinstalleerd is en ik vanwege verhuizing even niet weet waar de papieren zijn gebleven om Administrator password in te vullen. Verlies ik data als ik het opnieuw over het origineel installeer? ( Mijndocumenten, bureaublad) Gr, NoNoAD Edit: even vraag wat duidelijker gemaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 Je bent dus de wachtwoorden voor de accounts kwijt? Misschien heb je hier dan wat aan: [b:9208e8bbcf][url=http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm]dit[/url][/b:9208e8bbcf] of [b:9208e8bbcf][url=http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/WindowsXP/AdminTips/Security/RecoverLostWindowsNTAdministratorPassword.html]dit[/url][/b:9208e8bbcf] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 / Nee, hij is de wachtwoorden niet kwijt, maar hij wil ze kunnen invoeren (hij weet ze dus wel nog). Als je windows er overheen installeert, behoud je gewoon je bestanden nog, ongeveer het enige dat verandert is je c:\windows map : die wordt overschreven door de nieuwe. De data die op de schijf stond, blijft behouden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 Dat klopt ik ben ze niet kwijt...altans niet mijn passwords ...maar bijde erg bedankt voor het antwoord. Ik heb wel geprobeert om opnieuw te installen maar kreeg verder op de waarschuwing dat als ik verder ga de map Mijn documenten verloren zou kunnen gaan... dit is eigenlijk voor mij dan geen optie omdat hier belangrijke documenten in zitten. Dus al het niet anders kan dan doe ik die herinstallatie wel. Gr, NonoAD Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 Bij een 'er overheen installatie' worden beveiligde (EFS encrypted) bestanden en afbeldingen onbruikbaar. Dus als jou documenten beveiligd zijn dan is het over. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 Waarom stop je die schijf gewoon niet terug in je eigen pc en verwijder je sp-2?? En als je je pc niet meer kunt opstarten dan staat hieronder beschreven hoe je dan alsnog sp-2 kunt verwijderen: http://support.microsoft.com/?kbid=875355 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 @pdexie bedankt voor de oplossingen en voor de link. ( het is een 120G hd en er staat 116G op dus format c: is nu wel nodig, zolang ik die data maar heb :D ) Ik ga in het weekend aan de slag en zie wel wat ik kan doen. bedankt, gr, NoNoAD Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen