Ga naar inhoud

Partitie van C-schijf verwijderen?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een PC met 2 HDD's. De C-schijf is opgedeelt in twee partitie's. De E-partitie wil ik onder windows XP-pro (computerbeheer - schijfbeheer) verwijderen. De C-schijf wordt dan weer 1 schijf. Hierbij moet windows en de overig geinstalleerde programma's niet opnieuw geinstalleerd worden (staat er net weer helemaal op). Ik kan onder computerbeheer - schijfbeheer wel de E-partitie verwijderen, maar kan vervolgens dit deel niet toevoegen bij C. Weet iemand hoe ik te werk moet gaan?
Link naar reactie
Dat zie je korrekt. In Windows kun je geen partities samenvoegen zonder dat de gegevens verloren gaan. Je kunt 2 dingen doen: 1. Je gegevens backuppen en met Windows een nieuwe samengevoegde partitie C maken, MET verlies van gegevens op de hele schijf: 2. Een extern programma gebruiken dat wel kan samenvoegen, ZONDER verlies van gegevens. Ook dan loop je enig risico, dus vooraf TOCH cruciale zaken backuppen. Voorbeelden van dit soort programmas zijn: PartitionMagic en Acronis Partition Expert. Beide betaalde programmas. Ook in het Sharewarecircuit zijn wel programmas hiervoor te vinden. Google dan eens met de zoektermen Partitie wijzigen, Partities samenvoegen etc.
Link naar reactie
Dit gaat het beste met Partition Magic, je moet dan de C:\ en de E:\ partitie "Mergen" (samenvoegen), PM kan dat terwijl er programma's opstaan. Het proces kan wel een aantal uren gaan duren, zeker als er veel programma's opstaan, dus doe dit bij voorkeur voordat je gaat slapen, dan heb je de volgende dag weer een werkende computer. Mvrgr. Jan Willem [color=red:17713b9d4a]/EDIT Potverdorie, was KAVD me net voor :P [/color:17713b9d4a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...