Ga naar inhoud

tekst bestand niet meer toegankelijk na verplaatsing

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een heel gewoon tekst bestandje met de Verkenner versleept naar een andere folder op een andere partitie, en nu kan ik er absoluut niets meer mee: verslepen, kopierien, openen, deleten - niets. Ook in Safe Mode - Command Prompt niet. Windows Verkenner geeft meldingen als: "Cannot move series.txt: Access is denied. Make sure the disk is not full or write-protected And that the file is not currently in use." Advies opgevolgd maar geen soelaas. :evil: Bestandsysteem is NTFS (Windows XP Pro US, service pack 2) Weet iemand raad?
Link naar reactie
[quote:fdf3e8a134="lost johnny"]tekst bestandje met de Verkenner versleept naar een andere folder [/quote:fdf3e8a134] Als je een bestand versleept krijgt het automatisch de rechten van de map waarin je het hebt gesleept. Heb je alle rechten op deze map? Zo ja, vernieuw de rechten. Of probeer dit progje http://www.majorgeeks.com/download4429.html
Link naar reactie
damn... net te laat*: ik heb het net vanmiddag als volgt op gelost: De inhoud van het bestandje terug weten te krijgen en ergens anders gesaved met "PC Inspector File Recovery"; de inhoud van de rest van de folder verhuist en toen de folder *inclusief* het betreffende bestandje ge-delete (*dat* ging dus wel) *)Ik had ik wel eens willen weten wat de rechten op dat bestandje waren... maar ja, achteraf kijk je een koe in z'n kont. Mijn systeem heeft maar een gebruiker (moi ;o) en die mag alles. Toch heb ik al eens eerder ruzie gehad met rechten op files, en dan vnl. afkomstig van media als card readers en virtuele DVD's/CD's... Bedankt voor je antw. *en* de link!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...