Ga naar inhoud
  • 0

Wat heb ik aan HDMI 2.1?

Robin

Vraag

Ik wil een nieuwe televisie kopen en daar wil ik graag een playstation 5 op aansluiten wanneer ik er 1 te pakken kan krijgen. Nu hoor ik van een heleboel vrienden dat ik dan het beste een televisie met HDMI 2.1 kan kopen omdat ik dan het meeste uit mijn Playstation ga halen. Klopt dit? waarom is dit belangrijk?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Hi Robin4507,

Ik weet niet wat je budget is, maar de meeste nieuwe (high end) TV's hebben wel een HDMI 2.1 aansluiting, even goed kijken dus voor je een TV koopt. HDMI 2.1 is nodig om op een hoge resolutie (4K) en snelle framerate (120fps) te kunnen gamen. Op dit moment zijn er geen Playstation 5 games die dit ondersteunen, maar wie weet gaat dit wel komen. Je wilt hier dus waarschijnlijk wel op voorbereid zijn. 

Link naar reactie
  • 0

Met een HDMI 2.1 verbinding stuur je 8K beelden zonder kwaliteitsverlies door van een bron naar de tv.

Helaas is er maar weinig content (aanbod) die daadwerkelijk 8K ondersteund. Dus je kan jezelf een plezier doen en gewoon een minder dure tv aanschaffen. Tegen de tijd dat 8K standaard wordt ben je wel toe aan een nieuwe.

Link naar reactie
  • 0
14 uren geleden, Kasander1 zei:

Met een HDMI 2.1 verbinding stuur je 8K beelden zonder kwaliteitsverlies door van een bron naar de tv.

Helaas is er maar weinig content (aanbod) die daadwerkelijk 8K ondersteund. Dus je kan jezelf een plezier doen en gewoon een minder dure tv aanschaffen. Tegen de tijd dat 8K standaard wordt ben je wel toe aan een nieuwe.

8K aanbod is er idd niet veel. Maar er zijn wel al 4K 120fps games op de PS5. Dus als je het budget hebt, en je zoekt een mooie TV. Zou ik er wel even op letten. 

• Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...