anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Delen Geplaatst: 19 november 2004 :o :) Beste mededenkers, Ik zit nu al zolang met een raar probleem, misschien is er één van jullie die mij wilt helpen! :oops: Allereerst mijn systeem ter info: XP Pro SP2 Intel P4 1,8Ghz 512 kingston sdram Geforce 3 tnt200 :cry: maxtor 40 GB en maxtor 20 GB harddisk [b:dfd6c585ce]Probleem:[/b:dfd6c585ce] Onverklaarbare crash: Als ik gewoon aan het pc'en ben crashed mijn pc zonder verklaarbare reden? :-? Soms direct bij het opstarten als alles helemaal is opgestart, start ie meteen weer :evil: opnieuw op??!!! Soms tijdens het surfen op het I-net, zonder melding meteen reboot! Strontziek wordt ik er nu van! :cry: Ik heb al zo vaak XP opnieuw geinstald, ge formateerd etc. Hulp plz!!! :oops: Thnx, BJ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 -draai eens memtest -controleer je computer op virussen? -draai eens een windows update Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 nooit geen virussen(norton), alles up to date! Memtest? ik heb toch 512 sd rasm is toch goed en afdoende, daarvoor crash hij toch niet? :cry: Geen rare zaken op mijn comp gewoon gebruikelijke zaken, ad ware games etc. Alles pik en span :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Wellicht iets te maken met warmte, al vind ik dat vreemd bij "slechts" internetten. Wel een goede voeding? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 Start op in de veilige modus en schakel eerst eens de optie in het Configuratiescherm uit dat de computer meteen reboot bij fouten. Dan krijg je een bsod met een mogelijke foutmelding, misschien kunnen wij er iets mee! Groetjes van Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 * memtest test de kwalitiet vh geheugen, maakt niet uit hoeveel. * loop via msconfig even na wat er opstart, wellicht spookt eriets.. * kijk de eventslogs na (configscherm, beheer of zo). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 Je zou de harddisk ook nog eens kunnen testen met de daarvoor bedoelde tool van de fabrikant. Een brakke voeding kan ook aanleiding tot 'onverklaarbare' crashes geven. [quote:57fa2215f4][b:57fa2215f4]nooit geen[/b:57fa2215f4] virussen(norton)[/quote:57fa2215f4]inderdaad... [quote:57fa2215f4]alles [b:57fa2215f4]pik[/b:57fa2215f4] en span[/quote:57fa2215f4]sic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 Hoi, Ik heb een keer gehad dat mijn schakelaar op de computer stuk was. Heb toen de comp.open gemaakt de comp.opgestart en toen het draadje van mijn moederbord afgetrokken.Toen bleef hij wel draaien, nieuwe erin en werkt prima.Misschien heb je er iets aan succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 Hoi memorytest is nix aan de hand! Heb een memory diagnostic uitgevoerd. Harde schijven zijn in orde, had vroeger 2 andere en toen deed mijn comp. ook al raar met plotseling crashen. Als ik nu mijn voeding even lospoppel van me MB en daarna er weer in misschien helpt dat wel ff. Ik ga het onderzoeken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 Denk toch aan een brakke voeding! Misschien kan je een andere proberen!/Lenen. joopat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 De powerplug inspuiten met Kontakt 61 spray en 'n paar keer in-en uit pluggen, dat kan goed helpen i.v.m. corrosie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen