Ga naar inhoud

[XP-PRO sp2] menu-optie 'Afsluiten' verdwenen

anoniem

Aanbevolen berichten

Hai Allemaal, Ik zit met een ongelovelijk suf probleem. Op een van mijn pc's, bij een bepaalde gebruiker, is de menuoptie afsluiten verdwenen. Afsluiten via de powerbutton wordt ook niet toegestaan (softwarematig), maar uitloggen wel. Op inlogscherm werkt powerbutton ineens wel weer. Overige gebruikers hebben nergens problemen mee. De desbetreffende gebruiker heeft admin rechten. Wie-o-wie heeft een goed idee voor mij :) Goetjes, Janss
Link naar reactie
Is er toevalllig een policy actief? of heb je dit probleem na het installeren van SP2 gekregen? PS. gpedit.msc via <start>,<uitvoeren>. dan computerconfiguratie, windows-instellingen, beveiligingsinstellingen, lokaal beleid, toewijzen van gebruikersrecht. bekijk dan de toewijzingsrechten bij "systeem afsluiten" in het rechtekolom of die gebruiker erbij staat.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, sorry dat ik pas zo laat reageer, ik was er even een paar daagjes tussenuit (heerlijk.... ;)) Het is inderdaad opgestreden na de installatie van SP2. De desbetreffende gebruiker is lid van de groep administrators, en zowel de groep administrators als de gebruiker(voor de zekeheid even toegevoegd) staan bij 'Systeem afsluiten' vermeld. Zoals gemeld is het alleen deze gebruiker. Bij pogingen het systeem met ALT-F4 komt wel de melding dat ivm rechten het systeem niet afgesloten mag worden. Ergens loopt het dus scheef. Iemand nog een suggestie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...