Ga naar inhoud

Configuratie IDE aansluitingen

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe harde schijf en DVD brander gekocht. Ik wil van deze harde schijf mijn 1e HD maken en de bestaande wil ik daarna als 2e gebruiken (en deze ook nieuw formateren). Hoe kan ik het beste mijn stations plaatsen op de IDE poorten en welke slave/master? Ik heb begrepen dat dit verschil uitmaakt, dus voor 2 x HD, DVD speler en DVD brander. Een 2e vraag voordag ik mij aan de stress van het formateren ed. waag: Kan ik mijn nieuwe HD aansluiten en formateren en windows er op zetten, en vervolgens de HD's weer verwisselen zodat ik de oude nog even als basis kan gebruiken? bvd, Alex
Link naar reactie
Mijn keuze zou zijn: Primary ide: -master (nieuwe hd, uitgaande dat deze technoligisch ook nieuwer is) -slave (Oude HD) Secondary ide: - master (Dvd-bakker) - slave (DVD-rom) Ja dat kan prima, als je het 100% veilig wil doen ontkoppel je de oude harde schijf, installeer je de nieuwe, en als je klaar bent wissel je ze om. Dan kun je gewoon nog doorwerken op de oude HD. Als je dan later met de nieuwe erbij wil werken kun je gewoon weer gaan wisselen... Ze zullen beide booteble zijn, dus even opletten in de bios dat je dan vanaf de goede start ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...