Ga naar inhoud

Gedeeltelijk formateren

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Op mijn pc is de harde schrijf verdeeld in 2 part. Op 1 gedeelte staat win98se (c:) van 5Gb en op de andere 15Gb (D:) staat XP prof. Middels een menu kan ik met opstarten kiezen of ik 98 of XP wil draaien. Nu is er door een virus en wat geknoei van mij de xp niet meer op te starten. De parameters kloppen niet meer. Ik kan vanuit de C wel alle gegevens bekijken die op D staan. Mijn vraag is nu: Kan ik xp opnieuw install vanuit C:? Of is het verstandiger om D: te formateren en XP opnieuw te install met alle sofware die daar op staat? Het liefst wil ik alles schoon hebben, maar welke gegevens/mappen kan ik dan copieeren. Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:fc117a981c]Nu is er door een virus en wat geknoei van mij de xp niet meer op te starten. De parameters kloppen niet meer.[/quote:fc117a981c] Wat is de melding precies?Staat\stond het virus op de D: of C: schijf? Misschien is het opstarten van XP eenvoudig te repareren,dan kun je daarna bezien of het nog nodig is om alles eraf te gooien,of te kiezen voor een virus controle. De boot.ini kan beschadigd zijn,moet er zo uit zien,correct me if i am wrong. [boot loader] timeout=30 default=C:\ [operating systems] C:\="Microsoft Windows" multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Greetz
Link naar reactie
ok doe het zo...start onder windows 98 het dos console op. dan: Format d: dan gaat i als het goed is formatteren, zo niet start dan op met een noodiskette van windows 98 en doe dan Format D: dan als dat klaar is windows xp cd erin douwen opnieuw opstarten en dan cd-rom als 1e boot sequence doen (in de bios) dan gaat hij xp weer installen.. :wink: succes
Link naar reactie
Hallo, Boot.ini. was inderdaad anders. Er stond een regel tussen en de volgorde van anders. Het lukte me toch niet om daarna xp op te starten. :( Heb daarna geprobeerd om via win98 format d: op te starten. Dat ging wel alleen het duurde zeer lang. Hij controleerde de harde schijf en begon alle clusters te repareren. Dit heb ik dus afgesloten. En heb daarna via een opstart disk van win98 de D: geformateerd. XP cd erin en geinstal. Werkt prima. Bedankt voor de tip. Alles werkt nu OP 1 DING NA :cry: XP herkend mijn netwerkkaart niet. ( ik geloof lan 10/100) Heb gekeken of er een naam op staat, helaas dit is niet het geval. Weet iemand hoe ik toch aan een soort standaard driver kan komen. Pc is verbonden aan een router ( die ik dus niet kan benaderen) Tis wat...
Link naar reactie
[quote:eb8524b491]Boot.ini. was inderdaad anders. Er stond een regel tussen en de volgorde van anders. Het lukte me toch niet om daarna xp op te starten[/quote:eb8524b491] Jammer dat je die boot.ini niet ff hier "geplakt" hebt,was wel nieuwsgierig naar de inhoud. Haal hier Everest ff op,geeft veel info over de PC,kun je dus ook zien wat voor netwerkkaart je hebt. [url]http://www.lavalys.com/products.php?lang=en[/url]
Link naar reactie
ff het vervolg :D Het program Everest werkte geweldig. Kreeg meteen het merk en type van de netwerkkaart. Een Myson MTD803. En via een site http://www.network-drivers.com ben ik aan de juiste driver gekomen. Toppieeee voor ieder1 die me geholpen heeft en wanderer in het bijzonder. Kan nu rustig de zaak installeren en update. Dit is zeker een site op vaker te kijken. Groeten Reinier
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...