Ga naar inhoud

Computer formateren

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn anderhalfjarige computer begint erg traag te worden. Er hebben veel programma's en bestanden opgezeten die ik grotendeels weer verwijderd heb. Ook heeft het sasser virus ervoor gezorgd dat er een aantal systeem fouten in windows bleven zitten. Ik wil mijn computer graag helemaal schoon maken. Helaas is mijn setup disk van mijn computer beschadigd. Nu heb ik windows xp pro gekocht, maar het wil het niet lukken om overbodige systeem- en programma bestanden van mijn oude besturingssysteem( Win XP Home) te verwijderen. Wie weet welke stappen ik moet ondernemen om mijn pc weer helemaal leeg te kunnen krijgen en daarna weer windows erop? Groetjes, Daniel
Link naar reactie
Start je PC opnieuw op en ga naar je BIOS, zet bij boot sequence je CD/DVD-rom speler bovenaan. Stop je Windows XP installatie CD in die CD/DVD-rom speler. Druk op een toets als er gevraagd wordt of je van die cd wilt opstarten. Volg de instructies op het scherm en kies op 'n gegeven moment voor formatteren. Let op: je hele harde schijf wordt dan gewist. Maak zonodig een backup van je favorieten etc. Succes
Link naar reactie
[quote:19725056b8="kid jansen"]als je schijf brandschoon moet kan je programma's als killdisk gebruiken, met de betaalde versie kan je iets van vijftien keer de data laten over schrijven, als hij dan niet schoon is???? BTW, ook hier is er geen weg meer terug.[/quote:19725056b8] Met de gratis versie ook: vermits bet de primaire schijf op ide 1 is http://www.killdisk.com/eraser.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...