anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Delen Geplaatst: 18 november 2004 Hallo, Mijn anderhalfjarige computer begint erg traag te worden. Er hebben veel programma's en bestanden opgezeten die ik grotendeels weer verwijderd heb. Ook heeft het sasser virus ervoor gezorgd dat er een aantal systeem fouten in windows bleven zitten. Ik wil mijn computer graag helemaal schoon maken. Helaas is mijn setup disk van mijn computer beschadigd. Nu heb ik windows xp pro gekocht, maar het wil het niet lukken om overbodige systeem- en programma bestanden van mijn oude besturingssysteem( Win XP Home) te verwijderen. Wie weet welke stappen ik moet ondernemen om mijn pc weer helemaal leeg te kunnen krijgen en daarna weer windows erop? Groetjes, Daniel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 Start je PC opnieuw op en ga naar je BIOS, zet bij boot sequence je CD/DVD-rom speler bovenaan. Stop je Windows XP installatie CD in die CD/DVD-rom speler. Druk op een toets als er gevraagd wordt of je van die cd wilt opstarten. Volg de instructies op het scherm en kies op 'n gegeven moment voor formatteren. Let op: je hele harde schijf wordt dan gewist. Maak zonodig een backup van je favorieten etc. Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 Dat is snel! Hoe ga je naar BIOS en zet je bij boot sequence je CD/DVD speler bovenaan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 Ligt aan je moederbord. Probeer eens Del of F2 tijdens het starten van je PC. Normaal gesproken komt het ook even in beeld hoe je in je BIOS kunt komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 Hartstikke bedankt! Ik zal het proberen nadat ik een backup heb gemaakt van een aantal belangrijke bestanden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 Met delpart kun je eenvoudig alle partities verwijderen. Let wel op, er is hierna (bijna) geen weg meer terug. Zorg dat je een goede backup hebt van je belangrijke bestanden. Na het verwijderen van de partities kun je gewoon met de xp cd opstarten, en naar believen je schijf indelen. http://www.russelltexas.com/delpart.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 als je schijf brandschoon moet kan je programma's als killdisk gebruiken, met de betaalde versie kan je iets van vijftien keer de data laten over schrijven, als hij dan niet schoon is???? BTW, ook hier is er geen weg meer terug. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 [quote:19725056b8="kid jansen"]als je schijf brandschoon moet kan je programma's als killdisk gebruiken, met de betaalde versie kan je iets van vijftien keer de data laten over schrijven, als hij dan niet schoon is???? BTW, ook hier is er geen weg meer terug.[/quote:19725056b8] Met de gratis versie ook: vermits bet de primaire schijf op ide 1 is http://www.killdisk.com/eraser.htm Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen