anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Delen Geplaatst: 18 november 2004 Kan iemand mij summier uitleggen wat de verschillen zijn tussen beide WindowsXP versies, behalve dan dat de Pro versie is bedoeld voor kantoorgebruik. :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 nou als nou eens de zoek functie had gebruikt dan had j er al achter geweest... als j helemaal bovenin je browser kijkt dan staat daar een klein menu'tje en daar staat ook zoeken tussen...daar moet j 1 keer op klikken en de rest wijst zich vanzelf. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 Ome Bill vragen: http://www.microsoft.com/belux/nl/windowsxp/comparison.asp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 [quote:f3e15b0f0a="Obi-wan-kenobi"]Ome Bill vragen: http://www.microsoft.com/belux/nl/windowsxp/comparison.asp[/quote:f3e15b0f0a] Bedankt, dit is de meest zinvolle reactie die ik heb gehad en die ik heb kunnen vinden. GerKH Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 leuke link. maar leuke is dat ome bill iets verzwijgt. Windows XP home is EXACT hetzelfde als Windows XP pro. Het enige verschil: onder windows xp pro is voor de geavenceerde beheerdersfuncties een GUI gebouwt. Voorbeeld: sommige mensen denken dat het niet mogelijk is om Windows XP Home op te nemen in Domein. De standaard GUI kan dat niet. Maar als je de juiste codes kent, kan het wel degelijk. hetzelfde geld voor de geavenceerde beheermodules van gebruikersaccounts en groeppolicies: dit kan allemaal ook onder winxp home, mits je de juiste (dos)-invoercodes maar weet... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 [quote:0e034341b9="phate"]dit kan allemaal ook onder winxp home, mits je de juiste (dos)-invoercodes maar weet...[/quote:0e034341b9] En die zijn....??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 [quote:b305b1ed98="phate"] De standaard GUI kan dat niet. [/quote:b305b1ed98] Interessant, nu begrijp ik waarom het ook wel 's de [b:b305b1ed98]Homo[/b:b305b1ed98] Edition genoemd wordt. :lol: Is er trouwens geen tweak-tooltje voor de mensen die nu balen dat ze met die kreupele WinXP zitten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 gaat te ver om al die opdrachtregels door te voeren. Ik zla nog eens opzoek gaan voor je om die link hier neer te planten. was paar weken geleden ene site met al die opdrachtregels. Tweaktooltjee voor mensen met WinXP Home, om te zorgen dat ze wel alle funcites hebben van WinXP pro? Neej volgens mij bestaat dat niet (zal MS wel tegenhouden, anders koopt namelijk iedereen home)... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 [quote:b700778d61="Leo S"][quote:b700778d61="phate"]dit kan allemaal ook onder winxp home, mits je de juiste (dos)-invoercodes maar weet...[/quote:b700778d61] En die zijn....???[/quote:b700778d61]hebben een keer in ct of CT gestaan... bieb? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 toch is het wel leuk. en alle mensen maar denken dat er veel meer kan met windows xp pro:> nog een voorbeeld: IIS installeren. Zou niet kunnen op Windows XP Home, tis me zonder problemen gelukt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Volgens mij is het grote verschil tussen Home en Pro is dat je een Home versie niet kunt laten inloggen op een Windows domein en een Pro versie wel. [edit]Sorry, bericht niet helemaal gelezen. Antwoord staat er al. bedankt. :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 maakt niks uit:> alleen vind ik het wel leuk van billie:> Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2004 kan je dan ook met de Administrator account inloggen in de normale boot van windows en niet alleen in safemode, en heb je in home dan ook 64-bit ondersteuning??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 en waar is de TS Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 [quote:3aaf039266="watcher46"]nou als nou eens de zoek functie had gebruikt dan had j er al achter geweest... als j helemaal bovenin je browser kijkt dan staat daar een klein menu'tje en daar staat ook zoeken tussen...daar moet j 1 keer op klikken en de rest wijst zich vanzelf. :wink:[/quote:3aaf039266] Waarom de topicstarter niet meer antwoord??? Ik dacht dat een forum een plaats was waar mensen mekaar hielpen en niet iemand zo'n antwoord naar de kop slingeren. In dit forum zitten heel bekwame mensen die kennis van zaken hebben, dus door hier even een draadje op te starten heb je binnen de korste keren een gefundeerd antwoord met goeie links. Ikzelf heb na zo enkele opmerkingen, zoals gebruik google, dit dan ook maar gedaan en wat was het resultaat. Het bestand kwam van een blijkbaar niet zo frisse site, bij de restart na installatie waren de opstartestanden van xp [b:3aaf039266]WEG[/b:3aaf039266], zeer leuk. Heb uiteindelijk een herinstall moeten doen. [b:3aaf039266]ZEER TOF[/b:3aaf039266] :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 [quote:0d8dd039ab="lycan"][quote:0d8dd039ab="watcher46"]nou als nou eens de zoek functie had gebruikt dan had j er al achter geweest... als j helemaal bovenin je browser kijkt dan staat daar een klein menu'tje en daar staat ook zoeken tussen...daar moet j 1 keer op klikken en de rest wijst zich vanzelf. :wink:[/quote:0d8dd039ab] Waarom de topicstarter niet meer antwoord??? Ik dacht dat een forum een plaats was waar mensen mekaar hielpen en niet iemand zo'n antwoord naar de kop slingeren. In dit forum zitten heel bekwame mensen die kennis van zaken hebben, dus door hier even een draadje op te starten heb je binnen de korste keren een gefundeerd antwoord met goeie links. Ikzelf heb na zo enkele opmerkingen, zoals gebruik google, dit dan ook maar gedaan en wat was het resultaat. Het bestand kwam van een blijkbaar niet zo frisse site, bij de restart na installatie waren de opstartestanden van xp [b:0d8dd039ab]WEG[/b:0d8dd039ab], zeer leuk. Heb uiteindelijk een herinstall moeten doen. [b:0d8dd039ab]ZEER TOF[/b:0d8dd039ab] :o[/quote:0d8dd039ab] Dat is juist, bij het tweede antwoord heb ik bovendien aangegeven, misschien niet voor iedereen duidelijk genoeg, dat ik met dat antwoord uit de voeten kon. Het is een van de eerste keren dat ik een vraag op dit forum heb gesteld omdat ik geen bevredigend antwoord kon vinden op mijn vraag, gelukkig heb ik dat nu wel, ondanks het feit dat ik sommige reacties niet goed kan plaatsen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 Let ook ff op dat alleen pro ondersteuning heeft voor 2 [b:cdb077648e]fysieke[/b:cdb077648e] processoren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 Ok, het topic is even iets opgeruimd. Verdere discussie graag beperken tot de verschillen tussen de beide Windows XP edities. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen