Ga naar inhoud

Virussen in XP

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier momenteel een Windows XP (Home) PC staan, die na het opstarten in het scherm met de gebruikers komt. Na het kiezen van een gebruiker meld XP dat de instellingen worden geladen en meteen daarna dat de instellingen worden opgeslagen. vervolgens "mag" het systeem worden afgesloten. Het maakt daarbij niet uit of ik normaal of in de veilige modus opstart. Via een scan met Panda diskettes, bleken er 44 trojans, virussen en backdoor's op te staan, wat waarschijnlijk de oorzaak van de problemen is. Ik kom echter niet in de mappen waar de besmette bestanden staan. Die zijn, ook als ik met de XP-cd boot, afgeschermd. Ik heb ook gestracht om met Knoppix te booten, dat gaat wel, tot er een video-modus wordt gekozen, die de monitor niet ondersteund. Ik heb inmiddels wel een programma om via een DOS bootdisk de NTFS bestanden te kunnen bekijken en kopiëren, maar ik wil ze verwijderen. Kortom ik zoek dus een programma waarmee ik kan booten en vervolgens een NTFS partitie kan bewerken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...