anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Delen Geplaatst: 16 november 2004 Sp2 geïnstalleerd. Daarna problemen met ADSL verbinding via USB modem. Besloten om opnieuw de USB modem et installeren. Krijg het soms voor elkaar dat beide lampjes op mijn modem branden. Maar meestal branden ze even en gaan vervolgens uit. Helpdesk van Speedlinq zegt dat dit komt door SP2 (firewall in SP2en Firewall op USB modem gaan niet samen, ook als firewall in XP uitstaat). Krijg behalve het advies om SP2 te verwijderen verder geen hulp. Kan toch niet waar zijn dat SP2 en ADSL via USB modem niet samen gaan? Nog tips wat ik evnetueel kan controleren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 - misschien zijn er wel nieuwe drivers uit - probeer eens alles te verwijderen, dus niet alleen uit apparaat beheer, maar ook de .inf file uit c:\windows\inf\other folder Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 [quote:0fdbd2eb43="martijnp"] Helpdesk van Speedlinq zegt dat dit komt door SP2 (firewall in SP2en Firewall op USB modem gaan niet samen, ook als firewall in XP uitstaat). Krijg behalve het advies om SP2 te verwijderen verder geen hulp. Kan toch niet waar zijn dat SP2 en ADSL via USB modem niet samen gaan? [/quote:0fdbd2eb43] Het kan toch niet waar zijn dat Speedlinq je geen modem geeft dat [b:0fdbd2eb43]wel[/b:0fdbd2eb43] SP2 ondersteunt? Gewoon dreigen dat je je abbo opzegt, dan komen ze wel over de brug. Of niet, dan kies je gewoon een betere provider uit. Welk modem (merk en type) is het eigenlijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Een bewoner hier in mijn appartement heef ook sp-2 en een adsl usb modem van het merk thomson en dat werkt gewoon goed. Hij heeft als provider tiscali. Je hebt een waardeloos advies gekregen en ik zou gewoon eens vragen of ze daar een tweede lijns support hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Ik verwijs je toch nogmaals naar de site van de fabrikant van je modem. Als je hier je merk zet kunnen wij / kan ik even voor je kijken. Dit gespeculeer gaat nergens heen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 ADSL met windowsXP met USB modem of een Router met switch gaan over het algemeen zonder problemen onder SP2 goed samen. Deinstalleer de oude handel eerst. Controleer of er nieuwe drivers beschikbaar zijn. Geen conflicten USB 2.0 en oud? Zet bij het installeren de firewall even uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2004 Iedereen bedankt. heb inmiddels een router geinstalleerd (was ik toch al van plan). De beo doet het weer een "beetje". Ik denk dat ik een ander probleem had/heb. Maar dat beschrijf ik wel als een nieuw onderwerp. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen