Ga naar inhoud

nogmaals windows intaller en NAV 2005

anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik de PC (Windows XP home sp2) met o.a. Norton Utilitys 2005 opstart, krijg ik eerst een scherm van Windows Instlaller met: "Preparing to install", en vervolgens daarbovenop een scherm van Norton Antivirus 2005 met: "NAV 2005 does noet support the Repair feature, please unistall and reinstall". Als ik het laatste scherm wegklik (ok), verdwijnen ze alle twee. Dit gebeurt in totaal 3 keer op een rij; daarna werkt alles verder gewoon. Om toch van die hinderlijke opstartschermen af tekomen heb ik NAV 2005 inderdaad gedeïnstalleerd, register gecleand van alle NAVnav-resten en vervolgens NAVopnieuw geïnstalleerd. Bij de herinstallatie blijft ie echter op ong. 2/5 steken bij "c:\config.msi\451ff.rbf" (volgens www.filext.com een backup of existing file in de verborgen config.msi directory). Verder geen enkele activiteit meer van de computer. Als ik na een uur de computer dan maar herstart krijg ik wederom 3 keer achterelkaar het scherm dat ie de installatie voorbereidt en dat ik NAV moet herinstalleren. En ondanks dat ik de herinstallatie dus onderbroken heb, blijkt overigens NAV wel geïnstalleerd. Wie kan mij afhelpen van dat hinderlijke gekissebis tussen Windows Installer en NAV 2005?
Link naar reactie
Je kan ook de gratis probeer versie van NAV2005 eerst installeren en kijken of het werkt. Daarna opwaarderen naar de koopversie. [color=red:8864b6550d]@: mooie tussenoplossing.[/color:8864b6550d] Als je NAV2005 verwijdert, staat de PC nog vol met sporen van NAV2005. Er zijn ook verborgen mappen en verborgen bestanden. Als je daarna opnieuw installeert, worden de restanten van NAV2005 nog steeds herkend. Vervolgens heb je nog te maken met product activering. Weet je zeker, dat dat na herinstallatie goed gaat ?
Link naar reactie
de herinstallatie is geen probleem. hij draait bij mij als onderdeel van norton utilitys, en die blijft gewoon geactiveerd. heb hem al een paar maal gereinstalleerd in de hoop het probleem daarmee op te lossen. de verborgen bestanden zijn wellicht wel problematisch. ik heb met de zoekfuncite van regedit alle (?) zichtbare nav verwijzingen er uit gevist, maar of ik daarmee ook alles te pakken heb weet ik niet. ik merk nu trouwens dat ie hetzelfde gedrage vertoont (voorbereiden installatie scherm en nav mist repair feature) als ik bijv. een met email ontvangen word-document open. nav wil dat kennelijk controleren, merkt dat iets niet geïnstalleerd is, en de windows installer wil aan het werk. maar het beroerde is dat alles geïnstalleerd is, en nav gewoon zijn werk doet.
Link naar reactie
Herkenbaar. Bij mij hetzelfde. Net de nieuwe MedionPC van Aldi aan het installeren en bij openen van Word of Excel XP start Norton de Windows installer en zegt vervolgens dat de repairfunctie niet kan. Adviseert de- en herinstallatie. Gedaan maar geen verschil. Recent vele PC's geinstalleerd maar denk 2005 eraf te gooien en terug te gaan naar 2004. Norton 2005 heeft ook telkens ruzie met de firewall van Sygate. Niets dan ellende met NAV 2005. Iemand nog een idee?
Link naar reactie
hè? - en wat is dan vlg. nav de standaardmap waar die in thuis hoort. ik schuif hem in het start menu ook op (via c:\documents and settings\..) naar een aparte directory Tools, om enige orde te bewaren in heel de handel. Maar dan gaat het toch gewoon om een shortcut, en dat kan dan toch verder geen invloed hebben op de uitvoering van het exe programma?
Link naar reactie
Klopt helemaal. Zodra je Norton InternetSecurity (of NAV) 2005 in een andere map installeert krijg je het "repair"-probleem. Dit komt niet door de "verkeerde" plaats op de C-schijf, maar vanwege de verkeerde locatie in het startmenu. Ik heb het opgelost door [b:e9d87ed2aa]toch[/b:e9d87ed2aa] Norton IS te installeren in de submap: c:\program files\utilities\norton internet security. Ook in het startmenu wordt NIS (of NAV) dan geplaatst in de submap "utilities". (Dat wil ik nu eenmaal. Symantec mag voor mij namelijk niet bepalen hoe en waar ik mijn software en snelkoppelingen plaats. Dat doe ik zelf wel. 8) ) Om nu het "repair"-probleem te omzeilen, kopieer je gewoon de submap "norton" ([u:e9d87ed2aa]in het startmenu[/u:e9d87ed2aa]) vanuit de submap "utilities" naar de hoofdmap "alle programma's". Vervolgens heb ik aangegeven dat de submap "norton" in de hoofdmap "alle programma's" [b:e9d87ed2aa]'verborgen'[/b:e9d87ed2aa] moeten worden. [u:e9d87ed2aa]Resume:[/u:e9d87ed2aa] Dus nu heb ik de submap "norton" onder de hoofdmap "alle programma's" staan in het startmenu, maar wel [b:e9d87ed2aa]verborgen[/b:e9d87ed2aa]. (Deze is nu dus niet meer te zien.) In de submap "utilities" (in het startmenu) heb ik hem echter [b:e9d87ed2aa]niet[/b:e9d87ed2aa] 'verborgen'. Resultaat: norton staat voor mij toch op de gewenste locatie in het startmenu. :wink:
Link naar reactie
[quote:7c45e17034="Mac"]Klopt helemaal. Zodra je Norton InternetSecurity (of NAV) 2005 in een andere map installeert krijg je het "repair"-probleem. Dit komt niet door de "verkeerde" plaats op de C-schijf, maar vanwege de verkeerde locatie in het startmenu. Ik heb het opgelost door [b:7c45e17034]toch[/b:7c45e17034] Norton IS te installeren in de submap: c:\program files\utilities\norton internet security. Ook in het startmenu wordt NIS (of NAV) dan geplaatst in de submap "utilities". (Dat wil ik nu eenmaal. Symantec mag voor mij namelijk niet bepalen hoe en waar ik mijn software en snelkoppelingen plaats. Dat doe ik zelf wel. 8) ) Om nu het "repair"-probleem te omzeilen, kopieer je gewoon de submap "norton" ([u:7c45e17034]in het startmenu[/u:7c45e17034]) vanuit de submap "utilities" naar de hoofdmap "alle programma's". Vervolgens heb ik aangegeven dat de submap "norton" in de hoofdmap "alle programma's" [b:7c45e17034]'verborgen'[/b:7c45e17034] moeten worden. [u:7c45e17034]Resume:[/u:7c45e17034] Dus nu heb ik de submap "norton" onder de hoofdmap "alle programma's" staan in het startmenu, maar wel [b:7c45e17034]verborgen[/b:7c45e17034]. (Deze is nu dus niet meer te zien.) In de submap "utilities" (in het startmenu) heb ik hem echter [b:7c45e17034]niet[/b:7c45e17034] 'verborgen'. Resultaat: norton staat voor mij toch op de gewenste locatie in het startmenu. :wink:[/quote:7c45e17034]woow thnx! kweet niet hoe je erbij ben gekomen maar ik vin het gweldig!!! :D :D :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...