anoniem Geplaatst: 15 november 2004 Delen Geplaatst: 15 november 2004 Ik kwam bij iemand met een probleem. Elk programma dat onder windowsXP Professional wordt opgestart geeft een foutboodschap. "Windows kan het volgende bestand niet openen". Je zou het bijbehorende programma dan via internet kunnen opsporen of via een lijst kunnen selecteren (via een venster dat soms verschijnt). Dit geldt voor ALLE PROGRAMMA's ook van die van windowsXP zelf, zoals Systems Maintenance, Checkpoint maken enz. Eigenlijk werkt geen enkel programma zoals het hoort met uitzondering van de Internet Explorer en WORD 2002 (door keuze uit de lijst). De procedure om voor elk programma dat niet werkt op deze manier het probleem van niet kunnen opstarten van een willekeurig programma op deze manier op te lossen is uiterst omslachtig en werkt niet. Heeft iemand een tip of oplossing om dit systeem probleem op te lossen. Installeren van een programma gaat niet. Deinstalleren gaat ook niet. Een register controleren en schonen gaat niet. Een controle punt terugzetten kan niet. Op de PC mag windowsXP Professional niet opnieuw worden geinstalleerd. (Bedrijfs pc met een bedrijfspartitie die werkt en een prive partitie met dit probleem). Reacties welkom. Bedankt ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2004 sp 2? dan licht het daaraan waarschijnlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2004 ligt indd aan sp2 denk, zelf had ik alleen problemen met nero, maar je hoefde alleen de foutmelding uit te schakelen en alles doet t weer perfect. mss toch gewoon bladeren naar t programma? Ik weet niet of t kan maar systeemherstel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2004 Het is geen SP2 probleem op windowsXP Professional. Systeemherstel kan net als alle andere programma's niet opgestart worden. De internet explorer werkt, ik kan weer met WORD werken en de windowsverkenner werkt. Vanuit het start menu of via uitvoeren kunnen geen programma's worden opgestart..... Ook niet via Start of een snelkoppelling. Ik denk dat er een windows routine (.dll) niet kan worden benaderd omdat deze beschadigd is of ontbreekt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2004 sorry dan weet ik t niet :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Dan zou ik de PC maar naar de zaak meenemen en de ICT afdeling er naar laten kijken. Misschien dat zij dan eerst de prive partitie kunnen backuppen en vervolgens de zaak opschonen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 De ICT aktiviteiten zijn uitbesteed aan een extern bedrijf. Problemen in de prive partitie oplossen kosten minimaal EURO 250. Als je de partitie van de zaak op storing zet, dan wordt die gerepareerd. Aan de prive partitie doet men niets. Er moet dus betaald worden, als je formeel op de reguliere manier van de problemen afgeholpen wilt worden. Het is een HP pc met bootmanager, keuze werk of prive. Of windows XP prof er twee keer op staat weet ik niet. Het kan ook zijn dat windows XP er een keer op staat met verschillende register instellingen, enz. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen