Ga naar inhoud

Windows XP Pro start niet op


anoniem

Aanbevolen berichten

een vriend van mij heeft het volgende probleem: Onmiddelijk bij de start van de pc komt de melding dat windows niet kan starten omdat c:/windows/system32/config/system ontbreekt of beschadigd is. Er wordt aangeraden om met de CD van windows systeemherstel te starten via de optie 'R' Als hij dat doet krijg je op de cursor c:/windows Wat moet er dan gebeuren? of is er een andere methode om de pc weer aan de gang te krijgen?
Link naar reactie
Bedankt voor de suggestie, windows wil weer opstarten maar we hebben nu een ander probleem: bij het inlogscherm wordt het wachtwoord niet aanvaard. Volgens mijn vriend zijn er maar 2 accounts, administrator met blank wachtwoord 'gebruiker' met een wachtwoord. We hebben alles geprobeerd maar krijgen steeds antwoord dat het wachtwoord niet klopt. Voor zover ik weet is dit een redelijk "fataal" probleem. Heeft iemand mischien een idee wat ik zou kunnen proberen?
Link naar reactie
[quote:80533aeccc="gi32288"] bij het inlogscherm wordt het wachtwoord niet aanvaard. Volgens mijn vriend zijn er maar 2 accounts, administrator met blank wachtwoord 'gebruiker' met een wachtwoord. We hebben alles geprobeerd maar krijgen steeds antwoord dat het wachtwoord niet klopt. [/quote:80533aeccc] Heb je het hier over het administrator account, waarvan je bij Windows XP Professional het wachtwoord opgeeft tijdens de XP installatie? Met dat account zou je via XP veilige modus moeten kunnen inloggen. Als je niet meer als administrator kunt inloggen, lees dan even [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=128446&highlight=wachtwoord]deze discussie.[/url]
Link naar reactie
dank Jolo. Ik heb via Password & Registry Editor de zaak weer aan de praat gekregen. Mijn vriend moet nu maar zien wat hij gaat doen; huidige installatie behouden of eerst data back-uppen en daarna nieuwe installatie. Ik zou je nog iets anders willen vragen. Als ik een internet verkenner sessie start en van link naar link klik krijg ik bij de derde link alleen een blank scherm. Als ik de derde link via copy in een nieuwe sessie van IE start wordt hij gewoon geopend. Ik meen dit vroeger ook al eens gezien te hebben maar na een tijd was dat weer verdwenen?!?!?! Heb je enig idee? Ik gebruik naast IE meestal Firefox maar bij sommige websites (bijv. mijn bank) werk firefox niet goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...