Ga naar inhoud

Gratis Grafisch Dos Menu

anoniem

Aanbevolen berichten

Hej, Ik had een dualboot met Win3.1 om te recoveren, nu dit verkloot is door een iemand, wil ik weer een dualboot, alleen nu met en Dos menu. Dit omdat PM(dos) + Win3.1 niet wil en PM(32bit) + Win3.1 natuurlijk ook niet. Kent iemand een gratis dos menu? Het moet er wel een beetje mooi uit zien, dus het moet [i:c89fd5993a]grafisch[/i:c89fd5993a] zijn, BIOS-kwaliteit. Dank! Ohja: heb onze grote vriend al wel gebruikt..
Link naar reactie
[quote:6872fce8d3]Ohja: heb onze grote vriend al wel gebruikt..[/quote:6872fce8d3] Ik ook,dus je weet wat het een moeite gekost moet hebben :wink: Hier ophalen,en nu maar hopen dat het is wat je zoekt. [url]http://www.pc-tools.net/dos/pwrmenu/[/url] Greetz edit:Een mens heeft soms zoveel troep,dat jezelf niet meer weet wat je allemaal hebt.Je begrijpt het al denk ik,maar ik ga dus mooi niet zeggen dat ik het dus al had :-? :D :P 8)
Link naar reactie
Kijk eens naar Ms Dos 7.10 http://newdos.yginfo.net/msdos71/index.htm heeft een grafisch interface dat lijkt op dat van win3.1 Zelf heb ik op mijn computer een kleine dos partitie met deze dos er op. Het iso bestand van bovenstaande website opgehaald, CD'tje gebrand en geinstalleerd. Verder heb ik op deze partitie Norton Ghost 2003 en Partition Magic 7 (van de PM floppies gehaald). Dit alles draait naar behoren.
Link naar reactie
Had ik vorige keer ook, toen een gepatchte MSDOS 6.33, omdat Win 3.1 moeilijk deed met MSDOS 7. Hierbij had ik PM, ook van de opstartfloppen en Ghost van de meegeleverde recovery-cd die ik niet gebruik. -->Goeie tip! Nu vraag ik mij af of iemand nog tips heeft watvoor programma's ik er op moet zetten. Prog's zoals CheckDisk en Scandisk. En programma's om van een NTFS schijf te lezen. Iemand een idee? En zijn er ook programma's waarbij ik handmatig naar de MBR kan schrijven? Of doet Ghost dat al? En staat ook ergens opgeslagen hoe de partitie's zijn? Ook iets: ik ga er een bootable cd van maken, ipv een dualboot. Moet ik dan ook nog cdrom drivers laden? Ik gebruik nu overigens [url=http://short.stop.home.att.net/freesoft/softlib1.htm]Dougmenu[/url]
Link naar reactie
Hier nog een mooie,Access,is er in 3 versies en nog van eigen bodem ook :) [url]http://www.cs.vu.nl/~rcblanke/access/access.html[/url] Staat na installeren als XX map in de root van C: De verschillende versies geven een map van respectievelijk,218kB,922kB en 1.08MB groot. Getest vanaf diskette met de volgende bestanden: AUTOEXEC.BAT CONFIG.SYS COMMAND.COM HIMEM.SYS IBMBIO.COM IBMDOS.COM MOUSE.COM CONFIG.SYS: device=himem.sys /testmem:off LASTDRIVE = Z AUTOEXEC.BAT: @ECHO OFF MOUSE.COM :BEGIN A: CD \XX IF EXIST runfile.bat del runfile.bat ACCESS.EXE A:\XX IF NOT EXIST runfile.bat GOTO EINDE CALL RUNFILE GOTO BEGIN :EINDE Werkt zo voor alle versies. Van nmenu kan ik alleen nmenu.stx 1kB vinden. Gmenu is in het Frans en dat spreek ik niet. DOUGMENU,krijg ik niet aan de praat,hopelijk wil iemand mij met deze proggies op weg helpen?Ik wil het dus graag van diskette opstarten. Greetz
Link naar reactie
Dougmenu vind ik erg mooi! Had eigenlijk liever GU-menu gehad, van de gasunie. Had het nog op diskette staan, maar die doet het niet meer.. DMENU.bat: [code:1:e1581a58e5]@echo off if %1.==. goto error set t=temp.fil :loop dougmenu.exe %1 %2 %3 if errorlevel==2 %t% if errorlevel==1 goto quit call %t% goto loop :error echo No menu script was specified. :quit set t=[/code:1:e1581a58e5] en dan in bv. commandprompt: [i:e1581a58e5]dmenu sample[/i:e1581a58e5]
Link naar reactie
Dank voor de reactie MichielPH. Ik weet heel weinig van dit soort zaken,dus laat je door dat Access verhaal niet op het verkeerde been zetten :wink: Daar had ik de beschikking over 3 .bat files en een werkte voor alle 3 de versies,dus dat was niet echt moeilijk. Wat ik nu gedaan heb is het volgende,opstartdiskette gemaakt en de bestanden uit dmenu177.zip erbij gezet + mouse.com Daarna mouse.com toegevoegd aan het autoexec.bat Als ik A:\>dmenu type volgt, No menu script was specified. Dan verwissel ik dmenu.bat met de tekst die jij gegeven hebt. Als ik dan A:\>dmenu type volgt, No menu script was specified. Als ik A:\>dmenu sample type volgt,Improper 't' enviroment variable Het lukt dus nog steeds niet,hopelijk ben ik duidelijk genoeg voor je mbt wat ik gedaan heb. Greetz
Link naar reactie
[quote:08f31790e8="wanderer"]Als ik A:\>dmenu type volgt, No menu script was specified.[/quote:08f31790e8]Dit is logisch, je hebt inderdaad geen script opgegeven. [quote:08f31790e8="wanderer"]Als ik A:\>dmenu sample type volgt,Improper 't' enviroment variable[/quote:08f31790e8][code:1:08f31790e8]set t=temp.fil[/code:1:08f31790e8]Bestaat variabele 't', oftewel het bestand [i:08f31790e8]temp.fil[/i:08f31790e8] bij juo ook in dezelfde map?[/i]
Link naar reactie
Ik heb het menu aan de praat gekregen :D ,maar de gewijzigde DMENU.BAT heb ik niet gebruikt. Ipv op de diskette heb ik op C: een map "menu" gemaakt en daar alle bestanden uit de zip-file ingezet. Toen,DMENU.BAT,SAMPLE.MNU,temp.fil in de root van C: De temp.fil een keer als leeg bestand en ook eens met de inhoud uit SAMPLE.MNU,ik probeerde maar het een en ander. Opeens trof ik ook "TEMP.BAT" aan,en dacht nou ja,wat je krijgt is meegenomen :wink: ,maar ik snapte er eerlijkgezegd de ballen van. Toen alles weggegooid en geprobeerd ea te herleiden,maar dat is niet gelukt.Het menu start wel op,dus het werkt. Nu alleen de menu-map weer aangemaakt,DMENU.BAT,SAMPLE.MNU in de root van C: en in de commandprompt: dmenu sample getypt,dus geen temp.fil Misschien invloeden van inmiddels wijzigingen in het register? In elk geval iedereen dank voor de moeite,met name MichielPH. Wat vinden jullie van "Access" indien bekeken,in het bijzonder de gebruiksvriendelijkheid? De volgende is Ms Dos 7.10 die ik ga bekijken Greetz
Link naar reactie
[quote:25dce08066="wanderer"]Misschien invloeden van inmiddels wijzigingen in het register?[/quote:25dce08066]Het is een dos-menu, dus dit lijkt me niet. Lijkt me dat het bestand wordt aangemaakt als het nodig is. [quote:25dce08066="wanderer"]Wat vinden jullie van "Access" indien bekeken,in het bijzonder de gebruiksvriendelijkheid?[/quote:25dce08066]Het is een mooi menu, het mist alleen de nostalgie die ik zo leuk vindt. Daarom wil ik ook graag GU-menu.. Echt niet toevallig een gasuniemedewerker die het heeft? [quote:25dce08066="wanderer"]De volgende is Ms Dos 7.10 die ik ga bekijken[/quote:25dce08066]Ben ik ook mee bezig! Heb ik de héle harde schijf leeg, er is geen bitje voor bestanden gebruikt, weigert de floppy. :oops: Maar we hebben nog een andere pc met internet, dus het komt goed!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...