Ga naar inhoud

Voorstellen. Wie ben jij?


Alex

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Leuk dat je hier een kijkje neemt. Dit topic is bedoeld voor gebruikers die het leuk vinden om zich voor te stellen. Hoe oud ben je, wat is je naam, wat houdt je bezig (hobby's, werk etc.)? Een goed voorbeeld doet volgen, dus ik bijt het spits af.

Mijn naam is Alex en ik ben 34 jaar. Ik woon nu ruim 13 jaar in Haarlem. Een hele leuke stad met veel restaurantjes, kroegjes en de zee natuurlijk op fietsafstand. Eigenlijk is alles waar ik moet zijn op fietsafstand. Want ook het kantoor van Kieskeurig zit in Haarlem. Ik ben pas sinds kort werkzaam bij Kieskeurig. Mijn voornaamste taak is om het Kieskeurig forum op te beheren.

In mijn vrije tijd speel ik voetbal en doe ik aan boulderen. De afgelopen maanden heb ik veel aan padel gedaan. Dat is een mix tussen tennis en squash. Deze sport wordt steeds populairder.

Een andere hobby is dat ik graag naar concerten ga. Helaas is dat door alle corona maatregelen nu al een tijdje niet mogelijk, maar hopelijk mag het allemaal snel weer. Mijn laatste concert is alweer anderhalf jaar geleden. Sam Fender in de Paradiso. Volgend jaar staat o.a. Eric Clapton, Los Lobos en Brian Fallon op de agenda.

 

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar wie de andere community leden zijn. Laat het in dit topic weten.
 

Groet,

Alex

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo lezer,

 

Mij voorstellen? Ja, je zal mij geregeld tegen komen in het TechCafe dus waarom zou ik mij niet even in het kort voorstellen? Ik ben een van de personen die anderen probeert te helpen. Mijn naam op internet is Kasander, niet mijn echte naam want het is tegenwoordig een echte uitdaging om daar niet bekend te worden. Het heeft nergens anders mee te maken dan die uitdaging. En dat lukt mij sinds dat internet nog lang geen Google had… Ja, zo oud ben ik.

 

Waarom ben ik aan het helpen op forums? Voornamelijk omdat ik vind dat veel personen die antwoord geven op diverse forums te ver zijn door geschoten. Ze zien anderen soms bijna als dom terwijl ik zelf vind dat vragenstellers vaak onwetend zijn en geen of te weinig ervaring hebben in waar ze mee bezig zijn. Ze zijn vergeten dat ze ook ooit niets wisten en alles nog moesten leren. Niet dat ik alles weet, hoor. Jeetje, dat zou wat zijn! Nee, hoor, ik ben gewoon iemand die een professionele achtergrond heeft in computers en blij is dat hij er uit is. Tenminste, zakelijk want privé ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig. Wat ik nu doe is een heel ander verhaal wat te lang duurt om even te vertellen. Ik zou het kort houden, weet je nog?

 

Even voor de duidelijkheid:

Ik bedoel niet de personen die geregeld antwoorden geven op C!T, laat dat heel duidelijk zijn. Ik zit meer dan eens op andere forums en kom daar nog wel eens de wat omhooggeschoten personen tegen die de meest domme antwoorden geven en anderen zien als minderwaardig. Daar kan ik niet tegen. Of je probeert iemand serieus te helpen of je blijft weg. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Bij een antwoord geven probeer ik geregeld een glimlach mee te geven. Anders wordt het snel te saai om door te lezen. (Die zin liep wel erg grappig trouwens) Maar aan de andere kant kan ik gelukkig ook negatief commentaar accepteren.

 

Er staat hier, op onze ruime zolderkamer, een Windows laptopje maar die gebruik ik eigenlijk alleen om vragen te beantwoorden. Ik ben namelijk een absolute Linux-aanhanger. Het prettigst vind ik Linux Mint mate om mee te werken. Lekker simpel, gratis en niemand die mee kijkt. Linux is het laatste systeem dat nog van jezelf is en wat je helemaal kan aanpassen aan je eigen wensen. Een ander voordeel is dat het alleen mee neemt wat het nodig heeft bij het opstarten. Vandaar dat het op oudere laptops sneller werkt dan Windows. Verder houd ik mij geregeld bezig met Raspberry pi’s.

 

Ik wordt vaak als kritisch omschreven. Waarschijnlijk omdat ik soms lastige vragen stel. Maar dat is hoe ik ben. En door vragen stellen kom je meer te weten dan als je je stil houd.

 

Domme vragen bestaan niet, dat is echt zo. Maar waar ik persoonlijk niet van hou zijn vragen zonder inhoud van mensen die zich vervelen. Gelukkig zijn er hier behoorlijk moderators die dat in de gaten houden en zo nodig verwijderen.

Maar ook te korte vragen zijn vervelend. Ook al doe ik nieuwe batterijen in mijn glazen bol, het is niet te doen om zonder de juiste informatie een passend antwoord te geven. Dus doe de mensen aan de andere kant van je beeldscherm een groot plezier en besteed een beetje meer tijd om je vraag wat duidelijker te stellen.

 

 

Wel, dit was het wel een beetje. Natuurlijk had ik hier een heel boekwerk kunnen plaatsen maar daar zijn andere sites voor. Hopelijk kan ik (en uiteraard alle anderen (want ik ben gelukkig niet alleen en ik weet lang niet en echt niet alles) je vragen beantwoorden. En onthoud: Er zitten echte mensen aan de andere kant van je beeldscherm, geen computers.

 

Met digitale groeten,

Kasander

 

https://sites.google.com/view/fclinux

 

Link naar reactie

Leuk dat jullie je hebben voorgesteld Kasander en Wouter. Dit forum is, zoals jullie weten, gloedjenieuw en het is een stuk gezelliger met jullie erbij. Ik ben zelf helaas niet zo'n computerkenner en voor mij is het dus abracadabra (zoals dat ooit voor jou ook zo was, Wouter).

Het inbellen (en een boze moeder) is nog wel herkenbaar. Zo oud ben ik inmiddels ook wel. Met floppy's heb ik ook nog gewerkt en een spelletje opstarten via MSDOS heb ik ook nog moeten doen. Zodoende kon ik de eerste Command and Conquer spelen. Gaaf spel was dat.

Wat ik waarschijnlijk met jullie deel, is dat ik het net als jullie altijd leuk vind om anderen te helpen. Ik heb jarenlang op een klantenservice gewerkt vroeger. Waar mijn collega's de moeilijke vragen liever oversloegen, pakte ik ze graag op. En het was altijd prettig dat processen ook echt werden verbeterd als je als medewerker telkens tegen hetzelfde probleem aanliep.

Ik zag op Techcafé geregeld slecht geformuleerde vragen voorbij komen. Daar kunnen anderen precies niks mee. Ik en mijn collega's zullen proberen om gebruikers daar zoveel mogelijk goed over te informeren. Uiteindelijk is degene die de vraag stelt ook veel beter geholpen met een duidelijk geformuleerde vraag.

Gamen jullie ook op jullie computers?

Link naar reactie

leuk te horen, of beter gezegd, te lezen ?

gamen? ja ik game af en toe. ETS2 speel ik en Tomb Raider - Shadow of the tomb, als ook Rise of the Tomb, komen hier ook zo nu en dan voorbij. Tomb Raider('s) al meerdere keren uitgespeeld met alle dlc's die je kan krijgen. Het platform dat ik gebruik is dan ook Steam. 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

2000! Wow!

Ik heb nog wel cassettebandjes gehad. En als er dan een leuk liedje op de radio te horen was, kon ik dat opnemen met m'n cassetterecorder. Dat waren nog eens tijden.

Nu ligt alles zo makkelijk voor handen via alle streamingdiensten. Wel zo makkelijk, maar wel minder leuk ofzo. Vroegah was alles betah.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...