Ga naar inhoud

2x Windows XP installeren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zou willen testen of er niets mis is met mijn windows. Mijn videokaart geeft drops tijdens games (heb nieuwste drivers enzo), maar daar gaat het nu eigenlijk nie om. Ik wil nie direct alles formatteren, dus vroeg ik mij af of ik windows XP op een andere partitie kan installeren en daar van te booten zoda'k dan ff de nodige drivers kan installeren en ook bv. UT2004 om te testen of die drops opgelost zijn. Is dit mogelijk zonder heel men pc overhoop te gooien? Dus kan ik die 2de xp installeren en dan als ik het getest heb gewoon terug gaan naar m'n vorige versie zonder problemen te veroorzaken (en dat die 2de xp er dus helemaal af is) Als dit gaat, gelieve dan ook te zeggen hoe (als'k mss iets speciaals moet doen ofzo) ahja en hoe is de volgorde nu weer van het installeren van drivers enzo. bv. eerst chipset drivers, dan videokaart drivers, dan directx ofzo. Kevin.
Link naar reactie
[quote:093dda9ae9="(Kevin)"]dus vroeg ik mij af of ik windows XP op een andere partitie kan installeren en daar van te booten zoda'k dan ff de nodige drivers kan installeren en ook bv. UT2004 om te testen of die drops opgelost zijn. Is dit mogelijk zonder heel men pc overhoop te gooien?[/quote:093dda9ae9] Ja, dat is mogelijk. Het beste zou het zijn als deze 2de partitie, net als de eerste partitie ook een primaire partitie is. Een bootmanager zorgt er dan voor dat er dan slechts één primaire partitie actief en zichtbaar is. De andere primaire partitie is dan verborgen. Is de tweede partitie echter een logische partitie, dan zal de Windows XP die daarop wordt geïnstalleerd enkele systeem bestanden op de primaire partitie van je eerste Windows XP plaatsen. Mogelijk wordt dan de c:/boot.ini aangepast. Daar zou je van te voren een back-up van kunnen maken. Als die logische partitie geen data bevat, zou je deze eventueel kunnen verwijderen. En met [url=http://www.mecronome.de/xfdisk/index.php]xfdisk[/url] een tweede primaire partitie kunnen aanmaken. Vanuit xfdisk kan een bootmanager worden geïnstalleerd, die later weer eenvoudig kan worden verwijderd. [quote:093dda9ae9="(Kevin)"]Als dit gaat, gelieve dan ook te zeggen hoe (als'k mss iets speciaals moet doen ofzo) ahja en hoe is de volgorde nu weer van het installeren van drivers enzo. bv. eerst chipset drivers, dan videokaart drivers, dan directx ofzo. [/quote:093dda9ae9] Eerst de chipset divers installeren is inderdaad goed. Daarna DirectX en dan de videodrivers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...