Ga naar inhoud

Wasmachine trilt nog erg na vervangen schokdempers


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Kortgeleden heb ik de schokdempers van mijn Miele Novotronic W965 vervangen. In het begin liep de machine weer prima. Nu begint hij echter met centrifugeren weer erg te trillen en heeft ook een bijgeluid. Lijkt erop of de was niet meer goed verdeeld kan worden. 

Met een lege trommel loopt hij prima. En is dan ook stabiel.

Iemand een oplossing.?

Link naar reactie
  • Oplossing

Ik ga er van uit dat de schokbrekers goed vast zitten en dat de stabilisatie veren (2 of 4) ook goed zitten.

 

Laat hem met nat wasgoed (een paar handdoeken oid) eerst afpompen en probeer het centrifugeren dan nog eens.

Als het nu wel goed gaat dan begint de machine al te centrifugeren voordat het lage water peil bereikt is en dus komt hij in onbalans.

Verwijder dan het bovenblad.

Je ziet rechts voor een dun slangetje de bedienings elektronica in gaan.

Haal dat slangetje voorzichtig van het tuitje af. BREEK HET TUITJE NIET, de achterliggende nivo regelaar is niet los verkrijgbaar.

Blaas stevig in het slangetje, schuif het slangetje weer terug en probeer de machine dan nog eens.

Als het nu ook niet goed gaat controleer dan als je de trommel met de hand langzaam rond draait of hij wel netjes in het midden rond blijft draaien of iets gaat wabberen als een ei.

Indien dat het geval is, dan is het einde machine.

Het trommel kruis is dan gebroken en die is ook niet los verkrijgbaar.

Er is wel een alternatief trommel kruis voor maar dan moet je zeer handig zijn met RVS en een las apparaat.

 

Achtergrond info: het trommel kruis is van een aluminium legering die door vloeibaar wasmiddel nvvt aangevreten word en dan uit elkaar valt.

Er is wel een alternatief trommel kruis voor maar dan moet je zeer handig zijn met RVS en een las apparaat.

Miele trommel kruis zelf maken

 

Vooral bij wassen op lage temperatuur treed dit op.

Zie ook het onderwerp Stinkende machine / Wasluis

  • Like 1
Link naar reactie
  • Alex wijzigde de titel naar Wasmachine trilt nog erg na vervangen schokdempers
  • 1 maand later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...