Ga naar inhoud

Temporary Internet Files


anoniem

Aanbevolen berichten

Ongetwijfeld een beginnersvraag, maar toch... Mijn Norton Cleansweep ruimde temp files op maar als ik dan in C;Windows\Temporary Internet Files kijk zie ik erg veel cookies staan. Sommige zijn bekend, van de meeste andere denk ik wat moet ik er mee. In die directory zie ik bij \Content.IE5 zie ik 16 folders staan (bv Olqbgl27 en Ebg756ni) met een heleboel files (windows icoontje en {21] Eigenschappen geeft dat zo'n folder goed is voor ruim 4 Mb en dat dus 16x ! Kan ik dit alles delen of moet ik wat laten staan ? En waarom ruimt Norton dit niet op ? Dank Ruud
Link naar reactie
In cookies zitten gegevens die website bouwers of jijzelf daarin stoppen. Bijvoorbeeld bij dit forum kan je het password en de gebruikersnaam opslaan in een cookie. Als je al de cookies weggooit moet je deze bij het bezoeken van de website weer opnieuw invullen. Echter is 95% van de cookies niet van belang voor jou maar meer voor de website beheerders om te kijken op welke pagina's je klikt en hoe vaak je terug komt etc. Dus je mag ze weggooien maar het kan zijn dat je je bij diverse sites weer opnieuw moet aanmelden. Norton gooit ze om deze reden ook niet weg wat hij weet niet wat jij wel en niet bewaren wilt.
Link naar reactie
Die mappen met alfanumerieke naam worden aangemaakt door 't systeem. Hoe "voller" de inhoud van je Temp. Internet Files wordt, des te meer van dergelijke mappen in de loop der tijd worden aangemaakt. Deze mappen hebben als functie het "bladeren" in de cache te versnellen. Beschouw het maar als een soort bibliotheek. Dat hele Temp. Internet Files verhaal verdient geen schoonheidsprijs. Je zult zien dat, zelfs al heb je de hele inhoud volgens de regelmenten verwijderd, er altijd nog wat Mb'tjes gemeld worden. In een probleemgeval raakt de index corrupt en worden er zeer vele Mb'tjes gemeld (middels opvragen van eigenschappen van de map TIF). Met een FAT32 systeem is er geen enkel probleem; XP kan worden geboot met een Win98 bootdiskette en via "good old dos" kan de hele "Temp. Internet Files" mapstuctuur + de map "Cookies" worden verwijderd. Tijdens een herstart van Windows wordt e.e.a. opnieuw aangemaakt en begin je weer met een schone lei..... Hoe e.e.a. met NTFS gedaan kan worden weet ik niet! Bestaat er een mogelijkheid een NTFS systeem te booten met een diskette...??? Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...