Ga naar inhoud

Opstarten MS-DOS systeem<-> W 98 vanaf verschill. HD's

anoniem

Aanbevolen berichten

In een oud systeem (Pent S 133) heb ik 2 HD's. 1 van ong. 8 GB (FAT32) en 1 van 1200 MB (FAT). Op de kleinste HD (slave) zit een MS-DOS systeem met actieve partitie. Op de grootste HD (master) wordt mom. de PC onder Win 98 opgestart. Hoe kan ik via de kleine HD in MS-DOS opstarten? Als ik nu tijdens opstarten F8 druk, kan ik wel naar DOS, maar in feite gaat het via Windows. gr, Bob
Link naar reactie
[quote:a6297f375d="Bo000"]Hoe kan ik via de kleine HD in MS-DOS opstarten? Als ik nu tijdens opstarten F8 druk, kan ik wel naar DOS, maar in feite gaat het via Windows.[/quote:a6297f375d]Je draait dan Win98 zonder GUI, lijkt mij. (Dit nam je zelf toch ook aan) Lijkt mij dat je dan een bootmanager nodig hebt, bv die van [url=http://www.powerquest.com/]Powerquest[/url].
Link naar reactie
Op de kleinste HD staat een puur MS-DOS (6.22) systeem, waarbij het memory met QEMM is bewerkt, zodat ik oude games ed. erop kan spelen. Op de grootste HD staat een W 98 systeem, kompleet met Netwerk en Internet. Ik heb echter een oplossing gevonden :lol: De jumperkontakten tbv. master van de beide HD's heb ik naar een dubb. (kleine) schakelaar gevoerd. De pennetjes op de HD's zijn via printstekers aangesloten en kunnen zo weer losgehaald worden. De schakelaar heb ik op de achterzijde in het frame gemonteerd (gaatje geboord). In de ene stand is de grootste HD de master en start ik op in W 98, en andersom is de kleinste HD de master en start ik in MS-DOS op. Het werkt probleemloos. Allen bedankt. gr, Bob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...