anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Delen Geplaatst: 7 november 2004 Hoi mede forummers Ik heb een nieuwe PC, zo uit de winkel. AMD sempron 2200+ Nu wil ik hier mijn win xp opzetten. Ik heb de boot op cdrom gezet, maar als de installatie een paar minuten bezig is dan stopt deze ermee. Ik moet op een bepaald moment op F8 drukken om verder te gaan, of ESC om te stoppen. win xp reageert dan niet op f8, maar wel op ESC, waarna de installatie wordt afgebroken. :x :x :x Als ik een opstart diskette in a: doe, met command com en ik ga naar c: en ik type dir, dan krijg ik: [b:74fe440e0d] Het volume in station C heeft geen naam. Het volumenummer is 2462-0AED Map van C:\ Het bestand is niet gevonden 8,200,192 bytes beschikbaar.[/b:74fe440e0d] Maar het is een HD van 40 GB Of staat er iets in de setup niet goed, en zo ja, wat ? Maar win 98 van mijn vorige PC laat zich ook niet installeren, misschien hebben jullie hier wat aan. Alvast dank, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Is je harde schijf dan wel goed geformatteerd, gepartitioneerd en een actieve partitie gemaakt. Bekijk dit eens met fdisk op de opstartflop. Je moet eerst je partities definiëren, daarna minstens één partitie actief en primair maken en daarna formatteren Grtz. van Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Hoi, ik ga het bekijken. grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 [quote:929dab8ed3="FX"]Ik heb een nieuwe PC, zo uit de winkel. AMD sempron 2200+ Nu wil ik hier mijn win xp opzetten. Ik heb de boot op cdrom gezet, maar als de installatie een paar minuten bezig is dan stopt deze ermee. [/quote:929dab8ed3] Op [url=http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp]deze site[/url] staat de installatie procedure van Windows XP beschreven. Zou je kunnen aangeven bij welk punt de Windows XP installatie wordt afgebroken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Als ik fdisk c: doe, dan krijg ik het volgende te zien. [b:5e8fe88389] partitions on firsthard disk (8032.4 Mb, 1024 cylinders) No dr :( start :( end :( mb :( status :( type 1 -- :( 0 :( 1023 :( 39197.6 :( N :( NTFS/HPFS 2 -- :( 1023 :( 1023 :( 7.8 :( A :( VFAT LBA [/b:5e8fe88389] Heb er even smilies tussen gezet omdat anders alles aan elkaar geplakt wordt. En dan van fdisk Select options: 1 creat partition 2 delete partition 3 select bootable partition 4 re-write master boot record enter option of esc for exit grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Beste Jolo Volgens mij is het niet windows XP waar het aan ligt, maar ik ben niet zo goed met computers, geef ik dus gelijk toe. Maar ook win 98n laat zich niet installeren, het loopt ergens op vast. Windows begint met een soort van inventarisatie van de hardware, voor zover ik dat kan zien, dan kom je bij de gebruikers overeenkomst en moet je op f8 drukken om verder te gaan, maar dan moet hij naar de harddisk gaan schrijven volgens mij, en dat lukt volgens mij niet. Denk ik. XP reageert niet op f8 grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Beste Jolo Als ik op die site van jou kijk, dan staat er het volgend: 4. Read the license agreement Next, you'll have to agree to Microsoft's complex licensing agreement. Among the highlights: You don't actually own Windows XP and you can only install it on one PC. No one reads this, I know, but it's probably a good idea to at least check it out. Hit F8 to continue. Upgrade versions only: 4b. Insert qualifying media If you are attempting to clean install with a Windows XP Home or Pro Upgrade CD, you will see this screen, which requires you to insert your previous Windows CD in order to verify that you qualify for the Upgrade version. Curiously, it says that you can use CDs from Windows NT 3.51 and Windows 95 in addition to those from 98, 98 SE, Millennium, or 2000, though these products cannot be upgraded to XP. Once you've proven that you qualify, hit ENTER to continue. 5. Choose an installation partition This crucial step lets you choose where to install XP. On a clean install, you will typically install to the C: drive, but you might have other ideas, especially if you plan to dual-boot with 9x. Setup will show you all of your available disks (in this case, just one) and let you create and delete partitions as needed. So, for example, if you have one disk, but would like to create two partitions, one for XP and one for your data, you can do that here. Ofwel, druk op F8 om verder te gaan De melding over de upgrade doet hij niet, wan tdat is niet het geval en dan 5. Choose an installation partition Ik denk dat er iets met de partitie is, of niet gevonden kan worden. En dat is nou net een beetje schemergebied voor mij. Of zie ik iets over het hoofd. grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 [quote:ca286df466="FX"]Windows begint met een soort van inventarisatie van de hardware, voor zover ik dat kan zien, dan kom je bij de gebruikers overeenkomst en moet je op f8 drukken om verder te gaan, maar dan moet hij naar de harddisk gaan schrijven volgens mij, en dat lukt volgens mij niet. Denk ik. XP reageert niet op f8[/quote:ca286df466] Bij het drukken op F8 wordt er niets op de harde schijf geschreven. Want op dat punt van de installatie procedure zou de harde schijf nog ongepartitioneerd kunnen zijn. Heb je wellicht een toetsenbord met een F-Lock toets er op? Een toetsenbord waarvan de F toetsen een dubbele functie hebben. Dan zou het kunnen zijn dat je eerst op die F-Lock toets moet drukken, voordat je op F8 kunt drukken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Beste Jolo Heb jij dan het alles ziend oog. Heb heb zo'n futuristisch toetsenbord met een [b:5d58aade0d]enhanced function key [/b:5d58aade0d]voor de [b:5d58aade0d]office wizard.[/b:5d58aade0d] [i:5d58aade0d][u:5d58aade0d][b:5d58aade0d]WIE BEDENKT ZOIETS !!!!!!!!!![/b:5d58aade0d][/u:5d58aade0d][/i:5d58aade0d] En nu fietst ie door, had de hele boel al [b:5d58aade0d]BIJNA[/b:5d58aade0d] door het raam gegooid. :evil: Ik :oops: :oops: :oops: :oops: mij diep, maar wist dit echt niet. Onwijs bedankt. grt, Frans Hoop dat het installeren nu verder goed gaat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen