Ga naar inhoud

XP Pro SP2: programma's voor meerdere gebruikers

anoniem

Aanbevolen berichten

Heb zojuist XP Pro met SP2 geinstalleerd en meerdere gebruikers aangemaakt (met "beperkte mogelijkheden"). Als ik nou iets installeer op het Admin account, verwacht ik dat de applikatie ook door de overige gebruikers is te gebruiken. In het startmenu van de overige gebruikers zie ik echter niets toegevoegd. Bij een aantal programma's die er zijdens de installatie specifiek om vragen, gaat het wel goed. Hoe kan ik dit voor de overige programma's voor elkaar krijgen? Het gaat o.a. om K9, NewsBin, en FTD. Sorry, op XP ben ik nog niet erg ervaren.
Link naar reactie
Het kan zijn dat de installatie wel is uitgevoerd voor alle gebruikers, maar de snelkoppelingen in het startmenu van het profiel worden geplaatst dat de installatie heeft uitgevoerd (het Admin account). Je kunt dat makkelijk controleren met je verkenner: open C:\Documents and Settings\Admin (de naam van de Admin account)\Menu Start\Programma's. Hier zul je waarschijnlijk de snelkoppelingen zien. [b:3438b0cfa7]Kopieer[/b:3438b0cfa7] de snelkoppelingen naar C:\Documents and Settings\All users\Menu Start\Programma's en alle gebruikers zullen de snelkoppelingen zien. Eventueel kun je de snelkoppelingen bij het Admin account daarna verwijderen. Door de snelkoppelingen te kopiëren worden de machtigingen voor de gebruikers aangepast. Bij verplaatsen blijven de originele machtigingen (voor het Admin account) behouden en kunnen gebruikers meldingen krijgen dat ze niet gemachtigd zijn (voor gebruik van de snelkoppeling). Kopiëren is dus beter. Suc6, Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...